arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

ریابکوف: آمریکا با تمرین بمباران هسته‌ای روسیه، بازی خطرناک را آغاز کرده است

معاون وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از اقدام آمریکا در تمرین بمباران هسته ای، اظهار داشت: واشنگتن بجای اینکه به تلاش ها برای تقویت سیستم کنترل تسلیحات ازجمله سیستم های موشکی هسته ای تمرکز کند، بازی خطرناکی را شروع کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سرگئی ریابکوف» روز شنبه به خبرگزاری دولتی تاس گفت: آمریکا به تمرین سناریوی بکارگیری محدود سلاح اتمی ازجمله استفاده از آن در حمله به روسیه در قالب رزمایش ستادی فرماندهی ادامه می دهد.

وی افزود: ما این گونه اقدامات را محکوم می کنیم زیرا آمادگی واشنگتن برای رویارویی و حرکت بسوی کاهش سطحی که پس از آن می توان سلاح اتمی بکار برد را نشان می دهد.

دیپلمات ارش روس با انتقاد از این اقدام آمریکا اظهار داشت: واشنگتن بجای اینکه به تلاش ها برای تقویت سیستم کنترل تسلیحات ازجمله سیستم های موشکی هسته ای تمرکز کند، بازی خطرناکی را شروع کرده است.

ریابکوف تصریح کرد: ما به نوبه خود همانطور که بارها اعلام کرده ام فقط در دو مورد استفاده از سلاح اتمی را ممکن می دانیم. مورد اول اینکه با بکارگیری هر گونه سلاح کشتار جمعی به روسیه حمله شود و مورد دوم اینکه تهاجمی به روسیه با بکارگیری تسلیحات متعارف در ابعادی انجام گیرد که موجودیت کشور ما به خطر بیفتد.

وی ادامه داد: هیچگونه سناریوی دیگری که مقامهای آمریکایی در مورد بکارگیری سلاح اتمی به روسیه نسبت می دهند وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: هر گونه بحث مبنی بر اینکه ما چگونه می توانیم مطابق با دکترین تشدید تنش ها به منظور تشنج آفرینی اقدام کنیم سخن پراکنی بی پایه و اساس است.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا در پی یک تمرین نظامی، چگونگی حمله نظامی به روسیه را شبیه سازی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام نظامی پنتاگون خاطرنشان کرد: آمریکا یک تمرین کوچک انجام داد که در طی آن در صورت حمله هسته‌ای روسیه، چگونگی پاسخ تلافی جویانه آمریکا نشان داده شد.

این مقام نظامی پنتاگون با ابراز این مطلب در ادامه افزود: ما یک تمرین کوچک انجام دادیم. سناریوی موجود، اتفاقی در اروپا را شامل می‌شد که گویا ما در حال انجام جنگ با روسیه بودیم و مسکو تصمیم گرفت از یک سلاح هسته‌ای ضعیف علیه یک مرکز نظامی ناتو استفاده کند. سپس ما وارد رایزنی‌های متعارف با وزیر دفاع و بعد رئیس‌جمهور شدیم تا بتوانیم درباره چگونگی پاسخدهی تصمیم بگیریم.

ریابکوف در ادامه سخنان خود گفت: ما بار دیگر از شرکای آمریکایی می خواهیم طراحی های نظامی خود در این زمینه را پایان دهند و این فرمول باقی مانده از زمان شوروی سابق را تایید کنند که جنگ اتمی طرف پیروز نخواهد داشت و هیچگاه نباید آغاز شود.

وی ادامه داد: عدم علاقه مندی امریکا برای تایید این فرمول، این زمینه را برای ما بوجود می آورد تا نتیجه گیری کنیم مقامهای آمریکایی واقعا به تدارک سناریوی بکارگیری سلاح اتمی بپردازند.

لازم به ذکر است بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا حدود یک سال پیش نیز برای آمادگی در مقابل تجهیزات اتمی روسیه، حملات هسته‌ای به این کشور را تمرین کردند.

این تمرین اواسط فروردین ماه سال ۹۸ برگزار شد و بمب‌افکن‌های راهبردی بی – ۵۲ آمریکا که در اسفند ماه سال گذشته (مارس) به پایگاه‌های نظامی اروپا منتقل‌شده بودند، در نزدیکی منطقه کالینگراد در غرب روسیه، حملات هسته‌ای به این کشور را تمرین کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان