arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

لیبرمن از سفر رئیس موساد به قطر خبر داد

وزیر جنگ سابق اسرائیل فاش کرد که دو تن از مقامات ارشد امنیتی این رژیم اخیراً به قطر رفته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جنگ سابق اسرائیل می‌گوید «یوسی کوهِن»، رئیس سرویس جاسوسی این رژیم (موساد) دو هفته پیش به قطر سفر کرده است.

«آویگدور لیبرمن» که هم‌اکنون رئیس حزب «اسرائیل بیتونا» است، شنبه (سوم اسفند) گفت که در سفر یوسی کوهن، فرمانده منطقه جنوبی (جنوب فلسطین اشغالی) نیز او را همراهی کرده است.

بر اساس ادعای وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، مقامات صهیونیست بنا به درخواست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم به قطر رفته و از مقامات قطر خواسته‌اند که به «تزریق» پول به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ادامه دهند. وب‌سایت خبری «والاه» نیز همز‌مان نوشت که کوهن در این سفر با رئیس دستگاه امنیت ملی و مشاور امنیت ملی امیر قطر دیدار کرده است و «محمد العمادی»، سفیر قطر در کرانه باختری نیز در این دیدار حضور داشته است.

لیبرمن بعد از حصول توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس در سال میلادی گذشته، به دلیل انتقاد از این توافق از سمت خود استعفا کرد و گفت که این گونه توافقات به رسمیت شناختن حماس است. او خواستار عملیات نظامی گسترده علیه حماس برای توقف حملات موشکی و راکتی علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین بود.

یکی از شروط حماس برای توقف حملات تلافی‌جویانه خود علیه صهیونیست‌ها، ورود سوخت لازم به نیروگاه برق غزه و پرداخت مبالغی به مقامات غزه جهت توزیع بین کارمندان و کارکنان در این بخش از فلسطین بود که قطر بخشی از این مبلغ را از طریق سفیر خود در کرانه باختری متقبل شد.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن دور جدید انتخابات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (۱۲ اسفند)، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی قصد دارد با طرح سفر رئیس موساد، در روند انتخابات به نفع ائتلاف آبی و سفید به ریاست «بنی گانتز»، رقیب حزب نتانیاهو (لیکود) تأثیر بگذارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان