arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

ستاد انتخابات: میزان مشارکت در انتخابات در استان فارس ۴۲.۹۹ درصد و در شیراز ۲۵.۲۴ بود

رییس ستاد انتخابات فارس اعلام کرد:میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۲.۹۹ درصد بوده است که بیشترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه ممسنی و رستم با ۷۶.۹۶ درصد و کمترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۲۵.۲۴ درصد بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس ستاد انتخابات فارس اعلام کرد:میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۲.۹۹ درصد بوده است که بیشترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه ممسنی و رستم با ۷۶.۹۶ درصد و کمترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۲۵.۲۴ درصد بوده است.

سید احمد احمدی زاده یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به رغم فعالیت اتاق فکر دشمنان برای ناامیدی و مایوس کردن مردم، مشارکت مطلوب و مناسبی در انتخابات دوم اسفندماه شاهد بودیم و مردم فارس در این انتخابات درخشیدند.

وی ادامه داد: مجموع آرای صحیح ماخوذه در استان فارس در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۷۶ رای بود و ۲ هزار و ۱۳۰ رای باطله غیرماخوذه و ۱۰۳ هزار و ۹۴۳ رای باطله ماخوذه داشتیم.

تشکر از نامزدها و دست‌اندرکاران انتخابات
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به گرم شدن تنور انتخابات و افزایش مشارکت کمک کردند که از تلاش‌های همه آنان تقدیر و تشکر می‌کنم.

احمدی‌زاده افزود: دست‌اندرکاران انتخابات دوم اسفندماه از فرمانداران، بخشداران، هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی با تلاش خود توانستند انتخاباتی سالم و قانونی را برگزار کنند که در این انتخابات بیش از ۶۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات بودند که باید از زحمات آنان تقدیر و تشکر کرد.

رقابت۲۴۱ نامزد برای ۱۸ کرسی مجلس در فارس
وی ادامه داد: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۹۲۴ نفر نام نویسی کردند و ۱۰ داوطلب نیز از سایر استان‌ها حوزه انتخابیه خود را به فارس منتقل کرد و تعداد داوطلبان به ۹۳۴ نفر رسید.

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: ۳۶۶ نفر در آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند، ۲۱۶ نفر نیز از ابتدای روند ثبت نام تا روز انتخابات از عرصه رقابت انتخاباتی انصراف دادند.

احمدی‌زاده افزود: در نهایت ۲۱۴ نفر برای ۱۸ کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت کردند که نتایج حوزه‌های انتخابیه مشخص شده و باید به تایید شورای نگهبان برسد و پس از تایید اعتبارنامه آنان، به عنوان نماینده مردم ایفای نقش می‌کنند.

اعلام آمادگی برای همکاری با منتخبان مجلس با هدف آبادانی فارس
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تبریک به منتخبان ۱۵ حوزه انتخابیه فارس در مجلس یازدهم، گفت: آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا در کنار آنان با اتحاد و انسجام در راستای پیشرفت و توسعه استان گام‌های موثری برداریم.

احمدی‌زاده به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان در ارتباط با عملکرد مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای قانون و حضور در حوزه‌های انتخابیه سه وظیفه‌ای است که بر عهده نمایندگان مجلس قرار داده شده که تا کنون تمرکز نمایندگان بیشتر بر حوزه‌های انتخابیه بوده و از بحث قانونگذاری و نظارت فاصله گرفته‌اند.

آیت‌الله دژکام پیشتاز انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری
وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخات نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیت‌الله لطف‌الله دژکام و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی منتظری ۲ نامزد این انتخابات بودند که نتایج آرا تا کنون نشان می‌دهد آیت‌الله دژکام با فاصله زیادی پیشتاز این انتخابات است.

وی ادامه داد: تا عصر امروز نتیجه نهایی انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را در استان اعلام خواهیم کرد.

نتایج آرا در حوزه‌های انتخابیه اقلیت‌های دینی
رییس ستاد انتخابات استان فارس همچنین با اشاره به وجود سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در انتخابات دوم اسفندماه گفت: از این تعداد چهار شعبه مربوط به انتخابات اقلیت‌های دینی بود که نتایج انتخابات در این شعب نشان می‌دهد از ۹۰ تعرفه مصرف شده زرتشتیان ۹۰ رای مربوط به اسفندیار اختیاری است.

احمدی‌زاده افزود: شمارش آرای مربوط به کلیمیان نیز نشان دهنده آن است که از ۵۳۳ تعرفه مصرف شده، ۴۲۶ رای مربوط به همایون سامه یح نجف آبادی و ۸۸ رای مربوط به سلیمان کلیمی صفنا است.

وی ادامه داد: شمارش آرای ارامنه جنوب نیز نشان می‌دهد در رقابت روبرت بگلریان و اتمین هوسپ از ۲۱ تعرفه مصرف شده، ۲۰ رای مربوط به روبرت بگلریان است و امین هوسپ رایی کسب نکرده است.

وضعیت تحصیلی نامزدهای انتخابات مجلس در فارس
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین در ارتباط با میزان تحصیلات ۲۴۱ نامزد نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گفت: ۹ نفر دارای تحصیلات حوزوی، ۴۷ نفر دارای تحصیلات دکتری، ۱۶۹ دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و ۱۶ نفر دارای تحصیلات لیسانس بودند.

نامزدهای انتخابات مجلس چه شغلی داشتند؟
احمدی‌زاده همچنین در ارتباط با شغل نامزدهای انتخابات مجلس افزود: ۷۴ نفر کارمند دولت، ۳۷ نفر فرهنگی، ۲۵ نفر استاد دانشگاه، ۳۰ نفر بازنشسته، چهار نفر پزشک، ۱۸ نفر سابقه نمایندگی مجلس، ۱۶ نفر وکیل و قاضی، ۶ نفر بیکار، ۱۴ نفر شغل آزاد و ۲۰ نفر نیز سایر مشاغل بودند.

وی ادامه داد: ۱۷۴ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه داوطلبی در دوره‌های گذشته داشته‌اند. همچنین یک نامزد اهل سنت در حوزه انتخابیه لارستان داشتیم.

۳۱ زن در صحنه رقابت انتخاباتی در فارس
رییس ستاد انتخابات فارس همچنین به تعداد بانوان در عرصه رقابت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس اشاره کرد و گفت: ۳۱ زن در صحنه رقابت انتخاباتی تا آخرین لحظه حضور داشتند که ۱۹ نامزد در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، سه زن در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه فسا، کازرون و کوه‌چنار، ۲ زن در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه نی‌ریز،استهبان، بختگان، جهرم و خفر و یک زن نیز در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، کوار، سروستان و خرامه به رقابت پرداختند و در سایر حوزه‌های انتخابیه نامزد زنی حضور نداشت.

تخلفات انتخاباتی محدود بود
احمدی‌زاده در ادامه در ارتباط با تخلفات انتخاباتی افزود: گزارش از تخلفات انتخاباتی زیاد بود که بررسی شد اما چیزی اثبات نشده است، تنها در یکی از شهرستان‌ها هفت نفر دستگیر شدند و تعداد محدودی نیز به دنبال ضربه زدن به سلامت انتخابات بودند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: انتخابات دوم اسفندماه امن‌ترین انتخابات نسبت به انتخابات گذشته بود و امنیت انتخابات قابل قبول بود و هیچ درگیری و مشکل خاصی در هیچ کدام از حوزه‌های انتخابیه نداشتیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفندماه در ۱۵ حوزه انتخابیه فارس برگزار شد.

نتایج انتخابات مجلس یازدهم پس از تایید نهایی توسط شورای نگهبان رسمیت می یابد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
1
1
شهرهایی که در رای به اصلاح طلبان یقه چاکی کردند از همه کمتر رای دادند یعنی اصلاح طلبها برخلاف اسم قشنگ عامل تفرقه پوچی و نا امیدی هستند
نظرات بینندگان