arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

تایید مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا در تنکابن / دانشگاه علوم پزشکی مازندران: قربانی جدید مسافر تهرانی بود / این فرد تا اعلام نهایی نتیجه آزمایش‌ها، در سردخانه نگهداری می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تایید ابتلا و مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا ویروس در استان، گفت: مرگ یک مسافر تهرانی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان تنکابن تایید شد. موسوی افزود: جسد این فرد تا اعلام نهایی نتیجه آزمایش‌های کرونا ویروس، در سردخانه نگهداری می‌شود تا جلوی انتشار این ویروس گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به بیمای کرونا ویروس در استان مازندران تایید شد.

به گزارش «انتخاب»، با تایید این موضوع، تعداد فوتی‌های کرونا در کشور به ۷ نفر رسیده است. ۵ نفر از این افراد در قم و یک نفر در ارک فوت کرده اند و قربانی جدید نیز در تنکابن گزارش شده است.

تعداد مبتلایان به کرونا نیز ۲۸ نفر اعلام شده و آمار جدید از آن اعلام نشده است، اما با توجه به تایید مرگ یک نفر در ارک در روز گذشته و یک نفر در تنکابن در روز جاری قطعا این آمار نیز به ۲۸ نفر قبلی اضافه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تایید ابتلا و مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا ویروس در استان، گفت: مرگ یک مسافر تهرانی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان تنکابن تایید شد.

موسوی افزود: جسد این فرد تا اعلام نهایی نتیجه آزمایش‌های کرونا ویروس، در سردخانه نگهداری می‌شود تا جلوی انتشار این ویروس گرفته شود.

او گفت: آمار ابتلا به بیماری کرونا ویروس در کشور از طریق ارتباطات وزارت بهداشت پس از انجام آزمایش‌های تشخیصی اعلام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس شباهت زیادی به آنفلوانزا و سرماخوردگی دارد، افزود: تاکنون آزمایشات مثبت کرونا در شهروندان مازندرانی دریافت نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:آزمایش ابتلا به بیماری کرونا ویروس تنها از افراد مشکوک به این بیماری گرفته می‌شود.

او گفت: از آنجا که این ویروس برای درمان واکسن و دارویی ندارد، شهروندان را به رعایت موارد پیشگیرانه از جمله پرهیز از روبوسی، دست دادن، شرکت در محافل شلوغ و رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله با افراد سالم یا مبتلا به سرماخوردگی، شست و شوی مرتب دست‌ها با شوینده‌ها در زمان ۲۰ ثانیه و در مراکز عمومی و اداری و نیز پرهیز از استفاده خودکار مشترک و پرهیز از مصرف قلیان به دلیل آلودگی زیاد و استفاده از ماسک برای مبتلایان به سرماخوردگی و آنفلوآنزا که دچار عطسه و آبریزش بینی هستند توصیه کرد.

نظرات بینندگان