arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

چند درصد مردم بی‌خوابی را تجربه می‌کنند؟

بی‌خوابی یکی از شایع‌ترین اختلالات خواب است و حدود ۳۰ درصد مردم در طول زندگی خود ممکن است در مقاطعی بی‌خوابی را تجربه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی‌خوابی یکی از شایع‌ترین اختلالات خواب است و حدود ۳۰ درصد مردم در طول زندگی خود ممکن است در مقاطعی بی‌خوابی را تجربه کنند.

نشست تخصصی درمان اختلالات خواب از سوی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با پنج امتیاز بازآموزی ویژه متخصصان و دانشجویان رشته‌های روانشناسی، مشاوره، روان‌پزشکی، پرستاری و روان پرستاری برگزار شد.

 

دکتر حبیب الله خزایی، دبیر علمی این همایش با بیان اینکه حدود یک سوم افراد به نوعی دچار یکی از اختلالات خواب هستند، گفت: حدود ۳۰ درصد مردم در طول زندگی خود ممکن است در مقاطعی بی‌خوابی را تجربه کنند.

 

این متخصص اعصاب و روان و فلوشیپ اختلالات خواب با بیان اینکه بی‌خوابی یکی از شایع‌ترین اختلالات خواب است، اظهار کرد: وقفه تنفسی حین خواب"آپنه"، ‏پاراسومنیا یا اختلالات رفتاری حین خواب و خواب آلودگی از دیگر موارد شایع طیف گسترده اختلالات خواب است که عدم توجه و درمان به موقع آن تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی درمان اختلالات خواب، اظهار کرد: تمرکز دومین نشست اختلالات خواب بر روی درمان این اختلالات است، چراکه در نشست اول انواع اختلالات خواب مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود در این نشست تمرکز اصلی بر روی درمان اختلالات خواب و بخصوص بی‌خوابی است.

 

خزایی با تاکید بر اینکه افراد به هیچ عنوان به صورت خودسرانه و نسبت به درمان بی خوابی اقدام نکنند، گفت: در این راستا عدم استفاده از داروهای خواب آور به صورت خودسرانه نهی می شود چرا که مهمترین تبعات منفی این مسئله عارضه دار کردن بی خوابی است و فرد را در معرض وابستگی دارویی قرار می دهد.

 

بر اساس این گزارش، این نشست تخصصی در سه پنل اختلالات بی‌خوابی و درمان‌های آن، درمان شناختی–رفتاری بی‌خوابی (CBT.I) ، درمان‌های روان‌شناختی کابوس، مرور خیالی (RIT)، نوروساینس در اختلالات خواب و راهکارهای درمانی طب فراگیر در اختلالات خواب برگزار شد.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان