arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

۷ خاصیت شگفت انگیز بابونه

بابونه یک داروی گیاهی باستانی است که به عنوان یک ماده ارگانیک مزایای بسیاری دارد. رومیان از این گیاه برای مقابله با بیماریها و طولانی شدن عمر استفاده می کردند. این عادت به نسل ها منتقل شده و در بین مردم در سراسر جهان جای گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بابونه یک داروی گیاهی باستانی است که به عنوان یک ماده ارگانیک مزایای بسیاری دارد. رومیان از این گیاه برای مقابله با بیماریها و طولانی شدن عمر استفاده می کردند. این عادت به نسل ها منتقل شده و در بین مردم در سراسر جهان جای گرفته است.

بابونه را می توان به صورت مکمل یا با تزریق گل های بابونه خشک با آب داغ برای تهیه چای استفاده کرد و از فواید آنتی اکسیدان بالای آن بهره برد. روغنهای اساسی بابونه نیز برای نگهداری پوست در دسترس هستند و می توانند به شکل بخار نیز تبدیل شوند. مصرف دوزبالای بابونه هیچ عوارض جانبی ندارد.

هفت دلیل مهم وجود دارد که چرا باید بابونه را در رژیم غذایی خود بگنجانیم:

۱-درد را تسکین می دهد

مطالعه‌ای که در ژورنال علوم مغز و اعصاب در سال ۲۰۱۸ توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایران منتشر شد، نشان داد که روغن سنتی بابونه در تسکین میگرن موثر است. معمولا درد، استفراغ و حالت تهوع با استفاده از ژل بابونه به طور معنی داری بعد از ۳۰ دقیقه کاهش می یابد.

۲-از پوست محافظت می کند

تحقیقات می گویند روغن بابونه به عنوان لوسیون می تواند مانند هیدروکورتیزون ها اگزما را درمان کند، همچنین باعث تحریک پوست می شود و به بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند. لکه های تیره، خطوط ریز، بثورات پوستی، زخم آبله مرغان و شوره سر نیز با کمک لوسیون بابونه کاهش می یابد. این به دلیل محتوای ضد التهابی زیاد آن است.

۳-اثرات ضد سرطان

آنتی اکسیدان خاص، اپیژنین، در بابونه وجود دارد و دارای خواص بیواتیکی است که به کاهش سرطان های مختلف، از جمله سرطان پروستات یا تخمدان کمک می کند. در یک مطالعه که در ژورنال فدراسیون انجمنهای آمریکایی برای زیست شناسی تجربی منتشر شده است، مشخص شد که عصاره بابونه می تواند رشد سلول های سرطانی خاص منجر به سرطان پروستات را کاهش دهد.

۴-مفید برای دندان

شستشوی دهان با بابونه به بهبود زخم ها در دهان و دندان کمک می کند. خواص ضد باکتریایی با هرگونه رشد باکتری های داخل دهان مبارزه می کند.

۵-سلامت قلبی عروقی

فلاونوئیدها آنتی اکسیدان خاصی هستند که برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی شناخته می شوند و خوشبختانه آنها در بابونه وجود دارند زیرا به ویژه برای افراد مسن مفید هستند.

۶-سلامت روده

مشکلات بهداشتی دستگاه گوارش مانند اسهال، استفراغ و احساس تهوع را می توان با نوشیدن چای بابونه درمان کرد. همچنین می تواند باعث تسکین درد کودکان مبتلا به کولیک باشد. یبوست، گرفتگی معده و روده نشتی نیز با نوشیدن چای بابونه قابل تسکین است.

۷-افسردگی و اضطراب

نوع دیگر بابونه به شکل بخار است که با گرم کردن روغن بابونه تولید می شود. این یک درمان خانگی طبیعی برای افسردگی و اضطراب به حساب می آید. دلیل اصلی بودن این ماده مهم در شمعهای معطر همین است. بخار با عمل کردن به عنوان آرام بخش، باعث کاهش پاسخ استرس بدن با مسافرت از طریق مجرای بویایی می شود.

شفقنا

نظرات بینندگان