arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

تشخیص سریع اوتیسم با اسکن چشم

مطالعات جدید محققان دانشگاه ییل در آمریکا نشان می‌دهد با اسکن چشم می‌توان بیماری اوتیسم را بسیار سریعتر از روش‌های کنونی تشخیص داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مطالعات جدید محققان دانشگاه ییل در آمریکا نشان می‌دهد با اسکن چشم می‌توان بیماری اوتیسم را بسیار سریعتر از روش‌های کنونی تشخیص داد.

 

اسکن چشم یک روش غیر تهاجمی برای تشخیص بیماری‌هاست. محققان به تازگی موفق به توسعه روشی شده‌اند که با استفاده از اسکن چشم و بررسی الگوی سیگنال‌های شبکیه و مقایسه آن با الگوی کودکان سالم، می‌توان بیماری را در مراحل اولیه تشخیص داد.

اسکن چشم در این روش با استفاده از یک دستگاه کوچک و قابل حمل انجام می‌شود و کودک مورد آزمایش‌های گوناگون و آزاردهنده قرار نمی‌گیرد.اوتیسم یک اختلال عصبی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار می‌شود. معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می‌شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می‌توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت‌های زیادی را به او آموخت.بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، از هر ۵۹ کودک در آمریکا یک نفر به اوتیسم مبتلاست. معمولا علایم این اختلال در بیماران متفاوت است؛ ولی علایمی مانند ناتوانی در برقراری روابط اجتماعی شایع‌تر است.محققان معتقدند با استفاده از اسکن چشم علاوه بر بیماری اوتیسم،‌ اختلال بیش‌فعالی کمبود توجه (ADHD) نیز قابل تشخیص است.نتایج این مطالعه در نشریه Autism and Developmental Disorders منتشر شده است.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان