arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

شاخص بورس در آستانه ورود به کانال ۵۰۰ هزار واحد

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۱۷ هزار و ۱۰۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۹۸ هزار و ۹۰۴ واحد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۶۸۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۱۰۲ واحد افزایش به ۱۶۳ هزار و ۳۲۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۶۵ واحد رشد به ۱۰۸ هزار و ۷۹۴ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۲ هزار و ۵۷۷ واحد افزایش به رقم ۶۱۷ هزار و ۵۰۴ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۷۱۹ واحد و شاخص بازار دوم ۳۳ هزار و ۵۱۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۰۶ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۲۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۸۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۰۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۷۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۶۶ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ۴۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (تکشا) با چهار واحد، سامان گستر اصفهان (ثامان) با سه واحد، سیمان فارس (سفار) با دو واحد و کشت و صنعت پیاذر (سبهان) با یک واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، سایپا، بانک تجارت، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پارس خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۶۵ میلیون و ۱۱۹ هزار برگه سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۴۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۶ هزار ۴۶۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۳۶۷ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۴۰ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) وصنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان