arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

پیروزی قاطع سندرز در ایالت نوادا

نتایج انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت نوادا نشان می‌دهد برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت بیش از ۵۵ درصد کل آرا را کسب کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیروزی قاطع سندرز در ایالت نوادابه نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، برنی سندرز در انتخابات درون حزبی دموکراتها در ایالت نوادا با کسب بیش از 55 درصد کل آرا به یک پیروزی قاطع دست یافته است.

بر اساس این گزارش، برنی سندرز موفق به کسب بیش از 55.7 درصد آرا در ایالت نوادا شده و جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با کسب تنها 19.8 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفته است.

در حالی که شبکه فاکس نیوز گزارش داده است که تام استیر با 9.2 درصد و الیزابت وارن با 8.3 درصد آرا در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند ولی سایر رسانه های خبری آمریکایی گزارش داده اند که پیت بوتجج در رتبه سوم قرار گرفته و وارن در جایگاه چهارم است.
یش از این انتخابات درون حزبی دموکراتها در ایالت های آیووا و نیوهمپشایر برگزار شده بود که در آیووا پیت بوتجج در رتبه نخست و برنی سندرز در جایگاه دوم قرار گرفته بود. در نیوهمپشایر نیز سندرز پیروز شد و بوتجج رتبه دوم را کسب کرد.

قرار است شنبه آینده نیز انتخابات درون حزبی دموکراتها در ایالت کارولینای جنوبی برگزار شود و پس از آن سوم مارس یعنی 13 اسفندماه نیز به طور همزمان این انتخابات در 14 ایالت برگزار خواهد شد. این انتخابات نقش مهمی در مشخص شدن نامزد نهایی حزب دموکرات در رقابت های اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2020 میلادی خواهد داشت.

پیروزی قاطعانه سندرز جایگاه وی را به عنوان نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تثبیت کرده است.

آمارهای اولیه نشان می دهد سندرز در بین جوانان و لاتین تبارها از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و این دو گروه تقریباً یک سوم از جمعیت رای دهنده در ایالت نوادا را تشکیل داده اند.

ایالت نوادا تنها 0.9 درصد آرا وکلای انتخاباتی را در اختیار دارد یعنی 36 وکیل انتخاباتی، ولی نتیجه انتخابات در این ایالت از این جهت اهمیت زیادی دارد که اولین ایالت با جمعیت قابل توجه غیر سفیدپوست است که انتخابات حزب دموکرات در آن برگزار شده است.

در ایالت های آیووا و نیوهمپشایر بیش از 93 درصد جمعیت را سفیدپوستان تشکیل می دهند ولی در ایالت نوادا تنها 49 درصد جمعیت سفیدپوست بوده و بقیه از رنگین پوستان آمریکایی هستند.

به این ترتیب، سندرز با پیروزی در نوادا با کسب 28 موکل انتخاباتی در صدر رقابت های حزب دموکرات قرار گرفته است. پیت بوتجج با 22 موکل انتخاباتی در رتبه دوم است و وارن نیز با 8 موکل و امی کلوبوچار نیز با 7 موکل در رتبه های سوم و چهارم هستند.

دونالد ترامپ نیز موفق شده است در انتخابات ایالت نوادا هر 25 موکل انتخاباتی این حزب را به خودش اختصاص دهد.

نظرات بینندگان