arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

کرونا، خوابگاه‌های دانشجویی را به تعطیلی کشاند

دانشگاه‌های شهر تهران با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی تا پایان هفته جاری و لزوم ضدعفونی کردن محل اسکان دانشجویان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تصمیم به تخلیه خوابگاه‌ها گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها تا آخر هفته جاری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، بیشتر خوابگاه‌های دانشجویی در تهران از امروز یکشنبه در حال تخلیه هستند.

دانشگاه تربیت مدرس تخلیه خوابگاه را آغاز کرد

مسعود رضایی معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در این خصوص گفت: تمامی دانشجویان خوابگاهی موظف به تخلیه خوابگاه‌ها هستند. البته دانشجویان غیرایرانی امکان حضور در خوابگاه‌ها را دارند که بنا بر تصمیمات اتخاذشده، آنها را در مکانی دیگر اسکان می دهیم.

وی افزود: زمان بازگشایی خوابگاه‌ها بستگی به مصوبه دولت دارد و هر تصمیمی که دولت در خصوص فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها بگیرد، دانشگاه تربیت مدرس نیز تابع آن است.

۹۰ درصدخوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر تخلیه می‌شوند

سیاوش خرسندی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضدعفونی کردن خوابگاه مهمترین مسئله دانشگاه است تا برای انجام آن، تخلیه خوابگاه آغاز شود. البته برای دانشجویانی که برای دفاع از پایان نامه خود در اواخر اسفندماه برنامه‌ریزی کردند و همچنین دانشجویانی که امکان عزیمت به شهرستان را ندارند، برنامه دیگری تدارک دیده‌ایم.

وی افزود: این دانشجویان در ساختمانی که پیش بینی شده است، اسکان داده می‌شوند. همچنین در حال گرفتن آمار از جمعیت افرادی که خوابگاه را ترک کردند، هستیم تا برای افراد دیگر تمهیدات لازم را فراهم کنیم. هر چند که در برنامه‌ریزی که صورت گرفته است، ۹۰ درصد جمعیت خوابگاه‌ها تخلیه می‌شوند.

به جز دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تهران، بقیه خوابگاه را تخلیه می‌کنند

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دانشجویان خوابگاهی در حال تهیه بلیت بازگشت به شهرهای خود هستند. البته هنوز تخلیه کامل صورت نگرفته است.

وی افزود: دانشجویان مقطع دکتری که برنامه‌های تحقیقی، پژوهشی و آزمایشگاهی خود را دنبال می‌کنند، از این تصمیم گیری مستثنی هستند.

دانشگاه شریف به دانشجویان خوابگاهی اعلام تخلیه کرد

محمود فتوحی فیروز آباد رییس دانشگاه شریف نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: پیرو ابلاغ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف در دستورکار قرار گرفته است. البته در صورت ادامه دار بودن تعطیلی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها تابع تصمیم‌های وزارتخانه‌های بهداشت و علوم هستیم.

علاوه بر تخلیه خوابگاه‌ها، کلاس‌های درس دانشگاه علم و صنعت الکترونیکی شد

دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در مصوبه خود اعلام کرد که علاوه بر تخلیه خوابگاه‌ها، تمام کلاس­‌های درس در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه به دلیل لزوم انجام تدابیر پیشگیرانه در شیوع ویروس کرونا از روز شنبه ۱۰ اسفندماه تا پایان سال ۱۳۹۸ به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

خوابگاه های دانشگاه شهید بهشتی تا ۵ اسفندماه دایر است

صمد حاج جباری معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دانشجویانی که به شهرهای پُرخطر مانند قم سفر کرده اند، پیش از ورود به خوابگاه از آنها گواهی سلامت دریافت می شود و تا چند روز قرنطینه می‌شوند.

وی افزود:‌ خوابگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی تا پنجم اسفندماه دایر است و پس از آن برای ضدعفونی کردن باید تخلیه شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان