arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

دانشگاه یزد از عصر امروز تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹ تعطیل اعلام شد

کمیته ویژه کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در دانشگاه یزد در نشست خود مصوب کرد که تمام کلاس های درس این واحد دانشگاهی از عصر یکشنبه تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹ تعطیل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته تارنمای این واحد دانشگاهی این تصمیم به منظور رفع نگرانی دانشجویان و خانواده های آنها اتخاذ شد و در اجرای این تصمیم تمام کلاس‌های آموزشی، جلسات دفاعیه، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تعطیل است و تغییر تقویم آموزشی متناسب با این تصمیم متعاقبا به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید.

همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تعطیلی تمام کلاس‌های این واحد دانشگاهی تا آخر هفته جاری خبر داد.

دکتر ابراهیم سلمانی روز یکشنبه به ایرنا گفت: تصمیم برای تعطیلی کلاس‌ها با توجه به شیوع بیماری کرونا اتخاذ شد و تصمیم گیری برای تعطیلی احتمالی کلاس های درس در هفته آینده نیز متعاقبا اعلام می شود

همچنین آموزش و پرورش یزد از تعطیلی تمام مدارس در ۱۰ شهرستان استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

تعداد دانش آموزان استان حدود ۲۶۹ هزار نفر است که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی در حال تحصیل هستند .

همچنین فوکال پوینت( مرجع پاسخگویی مقررات بهداشتی بین المللی ) عفونت های حاد تنفسی و ویروسی در یزد دیروز به ایرنا گفته بود: چند نفر با علائم سرماخوردگی شدید به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که آزمایش ها نسبت به ویروس کرونا در آنها منفی بود.

دکتر محمدرضا شریفی افزود: تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلا افراد به ویروس کرونا در استان اندیشیده شد و اطلاع‌رسانی‌ ضروری هم به شهروندان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور قرنطینه و مراقبت از بیماران احتمالی، بیمارستان شهید صدوقی یزد برای این منظور در نظر گرفته شد.

ویروس کرونا از طریق تماس با قطره های تنفسی ،مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا چگونگی انتقال ویروس را که این روزها بهداشت جهانی را با وضعیت اضطراری مواجه کرده است، تعیین کنند.

مشخص کردن مولفه‌های انتقال این بیماری تنفسی، کلید تبیین موثرترین روش‌ها برای محافظت از افراد و توقف همه‌گیری آن است، در نبود اطلاعات دقیق و معتبر، شناخت فعلی در مورد چگونگی انتشار ویروس کووید-۱۹ (کرونا) عمدتا بر پایه آن چیزی است که در مورد کرونا ویروس‌های مشابه می‌دانیم.

ناقل‌های بی‌جان

آب، مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می‌کنند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

این ویروس همچنین هزاران نفر را در ۲۷ کشور دیگر مبتلا کرده است، تاکنون ۱۴ نفر در خارج از چین جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان