arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

سناتور مورفی: با هماهنگی وزارت خارجه آمریکا به دیدار ظریف رفتم

سناتور کریس مورفی با انتقاد از سیاست‌های ترامپ در مورد ایران گفت: پیش از ملاقات با محمد جواد ظریف به وزارت امور خارجه آمریکا اطلاع داده بودم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال انتقادات رییس جمهوری آمریکا از ملاقات‌های سناتور مورفی با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، مورفی در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: سیاست ترامپ در مورد ایران فاجعه آمیز بوده است.

مورفی همچنین در دفاع از ملاقات خود با ظریف گفت: این ملاقات بخشی از وظیفه وی به عنوان عضو کمیته روابط خارجی سنا و عضو کمیته فرعی سنا در امور خاورمیانه و مبارزه با تروریسم بوده است.

سناتور ایالت کنتیکت افزود: واقعیت خطرناک این است که دولت (ترامپ) حاضر به گفت و گو با ایران نیست و باید گفت که در حقیقت سیاست ترامپ درباره ایران کاملاً فاجعه آمیز بوده است زیرا ایران امروز از آنچه در ابتدای دوره ریاست جمهوری ترامپ بود، قدرتمندتر است.

به دنبال تایید دیدار مورفی سناتور دمکرات با ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، رییس جمهوری امریکا در توییتی این اقدام را نقض قانون لوگان دانست.

ترامپ هفته گذشته در پیامی توییتری نوشت: جان کری وزیر اسبق امورخارجه آمریکا و مورفی با احترام به ایران، قانون لوگان را نقض کرده‌اند و اگر یک جمهوریخواه این کار را انجام داده بود، با نتایج بسیار جدی مواجه می‌شد.

بر اساس قانون لوگان هر شهروند آمریکایی که بدون مجوز دولت به طور مستقیم یا غیر مستقیم با دولت‌های خارجی که با ایالات متحده در تنش هستند رابطه یا مکاتبه‌ای داشته باشد به کمتر از سه سال زندان یا جریمه نقدی و یا هر دوی این‌ها محکوم خواهد شد.

سناتور مورفی چهارشنبه شب گذشته در پیامی توئیتری سیاست ترامپ رییس جمهوری آمریکا در قبال ایران را شکست خورده توصیف کرد و گفت که این سیاست باعث شد تهران برنامه هسته‌ای خود را از سرگرفته و به نیروهای آمریکایی حمله کند.

سناتور دمکرات که این پیام را در پاسخ به توئیت انتقادی ترامپ می‌نوشت، افزود: برای اطلاع شما، من مقام دوم کمیته فرعی خاورمیانه در کمیته روابط خارجی سنا هستم. دیدار با رهبران منطقه‌ای دقیقا کار من است.

تارنمای «فدرالیست» هفته گذشته گزارش داد که گروهی از سناتورها به ریاست مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با ظریف دیدار کرده‌اند.

مورفی نیز در پاسخ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من در مونیخ با وزیر خارجه ایران دیدار کردم. صحبت نکردن با دشمنان، خصوصا در بحبوحه چرخه‌ تشدید تنش‌ها، مساله خطرناکی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان