arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

سندرز: به عنوان رئیس‌جمهور، اگر لازم باشد از نیروی نظامی استفاده می‌کنم

نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید در صورتی که رئیس‌جمهور شود، اگر مردم آمریکا یا متحدان این کشور در معرض خطر قرار داشته باشند، ممکن است به نیروی نظامی متوسل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«برنی سندرز» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که به عنوان یک سیاستمدار «ضدجنگ» شناخته می‌شود، می‌گوید در صورت ورود به کاخ سفید، ممکن است در شرایطی به نیروی نظامی متوسل شود.

سندرز در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه از شبکه «سی‌بی‌اس» پخش شد، در پاسخ به این سؤال که آیا به عنوان یک منتقد سیاست‌های جنگ‌طلبانه حاضر است در صورت پیروزی در انتخابات و در شرایطی از نیروی نظامی استفاده کند، گفت: «قطعا، مطمئنا همینطور است. امیدوارم که [چنین وضعی] تا حد امکان نادر باشد، اما ما بهترین نیروی نظامی جهان را در داریم.»

او در مورد اینکه ملاکش برای استفاده از نیروی نظامی چیست، گفت: «خوب، قطعا [وجود] تهدید علیه مردم آمریکا، تهدید علیه متحدان ما. من به ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) باور دارم. من معتقدم که ایالات متحده باید در شرایطی یکسان، در ائتلاف با دیگران عمل کند، نه به تنهایی.»

سپس مجری برنامه از سندرز پرسید آیا اقدام نظامی چین علیه تایوان می‌تواند وی را به توسل به نیروی نظامی وادارد، گفت: «بله... منظورم این است که ما باید برای کشورهای جهان روشن کنیم که اینطور نیست که ما دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم که تجاوز نظامی انجام گیرد. قطعا اینطور است.»

در ادامه از سندرز در مورد مسئله کره شمالی سؤال و از وی پرسیده شد که آیا حاضر است با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کند؟ سندرز گفت: «بله، من از [دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] به دلیل همه اقداماتش انتقاد کرده‌ام، اما از نظر من دیدار با کسانی که [با ما] تخاصم دارند، چیز بدی نیست. فکر می‌کنم متأ‌سفانه ترامپ بدون آمادگی لازم در آن دیدار شرکت کرد. فکر می‌کنم فقط یک عکس یادگاری بود و کار دیپلماتیک لازم برای تبدیل آن به یک موفقیت، صورت نگرفته بود. اما من با اینکه با رقبایمان در سرتاسر جهان پشت میز بنشینیم، مسئله‌ای ندارم.»

سندرز در رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها با اختلافی قابل توجه پیشتاز است. وی در سیاست خارجی شعار پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان آمریکا و گفت‌وگو با رقبا را مطرح کرده و در مورد غرب آسیا نیز گفته است که واشنگتن باید عربستان سعودی و ایران را به سمت گفت‌وگو و حل اختلافات دوجانبه سوق دهد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان