arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
ساوت چاینا مورنینگ پست:

چرا ویروس کرونا تهدیدی بزرگ برای صنعت تلفن همراه محسوب می شود؟

اغلب ما تجربه وابستگی بیش از حد به تلفن همراهمان را داریم و این سوال را پرسیده ایم که "تلفن من کجاست؟". این وابستگی بیش از حد به تلفن همراه به شدت در معرض خطر است چرا که ویروس کرونا در حال تهدید صنعت تلفن همراه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اغلب ما تجربه وابستگی بیش از حد به تلفن همراهمان را داریم و این سوال را پرسیده ایم که "تلفن من کجاست؟". این وابستگی بیش از حد به تلفن همراه به شدت در معرض خطر است چرا که ویروس کرونا در حال تهدید صنعت تلفن همراه است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، بیش از یک دهه است که ما به یک تکه فلزی و شیشه ای که اکنون برای زندگی ما محوری است ، وابستگی داریم؛ ترکیب ارتباطات (صدا و متن) ، عکاسی ، موسیقی ، فیلم ، اخبار ، جستجوی وب و ده ها مورد دیگر به ظاهر ضروری.

از زمان انقلابی که اپل در تلفن های همراه با نسخه صفحه لمسی در سال 2007  ایجاد کرد، ظاهر  تلفن هوشمند تغییر زیادی نکرده است. در حقیقت در دهه 2010 تنها نوآوری های افزایشی در تلفن های هوشمند با حیله هایی مانند صفحه های تاشو همراه بود. مدت ها است که جنگ تجاری چین و ایالات متحده و فشار بر برندهایی مثل هواویی در صدر خبرهای دنیای فناوری است. اکنون ممکن است خطری دو برابر خطرناک تر از جنگ تجاری ایالات متحده و چین را شاهد باشیم، چرا که ویروس کرونا شروع به حمله به گوشی های هوشمند کرده است.

چرا ویروس کرونا تهدیدی بزرگ برای صنعت تلفن همراه محسوب می شود؟

یکی از مهمتری بخش هایی که ویروس کرونا هدف گرفته است، بخش زنجیره تامین است. برای مثال زنجیره تامین اپل در شرایط عادی. به قطعه سازان چینی بسیار وابسته است. اما با توجه به رشد گسترده ویروس کرونا شرایط تامین قطعات بسیار خطرناک شده است. سال گذشته کوک برای معافیت آیفون ها از تعرفه های ایالات متحده علیه چین تلاش می کرد و اکنون کارخانه های فاکسکان در چین، که اکثر آیفون ها را تولید می کنند، دچار اختلالاتی شده اند زیرا کارگران با 14 روز قرنطینه به دلیل شیوع کروناویروس مواجه هستند.

هر مدیرعامل شرکت الکترونیک اکنون در تلاش برای جبران زنجیره های تأمین مستقر در چین  است و اپل نیز در حال همین تلاش است. اما جابجایی تولید به ویتنام یا هند بسیار گران است یا امکان پذیر نیست. البته فاکسکان می گوید که می تواند تعهدات تولید را پس از شیوع ویروس را  برآورده سازد اما پرسش اصلی این است که این محدودیت ها تا چه زمانی ادامه دارد؟

یک تراشه تلفن حساس به سادگی ساخته نمی شود و در نتیجه در این سناریو، ارزش کارگران چینی بیش از هر زمان دیگری مشخص می شود. سازندگان تراشه های چینی در سایه ویروس کرونا از رقابت در بازار جهانی باز مانده اند. اما این بازماندن به انواع برندهای داخلی و خارجی از هواوی تا سامسونگ فشار می آورد.

دو دهه پیش آتش سوزی در یک کارخانه میکروچیپ در شهر آلبوکارک ایالات متحده زنجیره ای از وقایع را به دنبال داشت که منجر به سقوط یک غول تلفن همراه شد و سهم بازار برای دیگری به دست آورد.صدمات ناشی از آب و دود به میلیون ها میکروچیپ فرکانس رادیویی ساخته شده توسط فیلیپس ، زنجیره تامین  اریکسون و نوکیا  خسارت وارد کرد. اریکسون در پاسخ به این بحران تولید را متوقف کرد و در نهایت از تجارت تلفن همراه خارج شد.

اکنون ، با ایجاد اختلال در زنجیره تامین و بازگشت به عقب شاید شاهد یک سکته در تولید تلفن های همراه باشیم که حتی برخی شرکت های ضعیف را به مرز نابودی ببرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
0
ایا کسی که ویروس کرونا بگیرد و درمان شود در برابر این بیماری واکسینه می شود
نظرات بینندگان