arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

٨ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده «زرآباد» اعزام شدند

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در پی وقوع زلزله شامگاه یکشنبه در حوالی «زرآباد» این استان، هشت تیم دیگر امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سعید رهبر سوره شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اعضای این تیم‌ها از میان امدادگران هلال‌احمر جنوب استان هستند، بیان کرد: نیروهای امدادی از استان‌های همجوار نیز در حال آماده‌باش برای اعزام به این منطقه هستند که به زودی تعداد این تیم‌ها نیز اعلام می‌شود.


وی ادامه داد: ١٧ تیم امدادی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از صبح امروز در منطقه قطور فعالیت دارند تا خسارت‌ها را ارزیابی و امکانات لازم را در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهند.


وی تاکید کرد: هلال‌احمر استان با هدف امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده از نخستین ساعات وقوع زلزله قطور در آماده‌باش کامل قرار دارد.


ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه‌شب مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری زرآباد در عمق ۲۸ کیلومتری زمین را گزارش کرد.

این زلزله در ۲۱ کیلومتری زرآباد، ۲۵ کیلومتری خوی و ۳۱ کیلومتری قره ضیالدین در استان آذربایجان‌غربی رخ داد و بر اساس اطلاعات اولیه تلفات جانی و خسارت گسترده در پی نداشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان