arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

سندرز: هر کاری ممکن باشد برای ایجاد صلح در خاورمیانه انجام می‌دهم

نامزد پیشتاز دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت اگر در انتخابات 2020 پیروز شود هر کاری که ممکن باشد انجام خواهد داد تا صلح را در خاورمیانه برقرار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«برنی سندرز» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا گفت هر کاری که ممکن باشد انجام خواهد داد تا صلح را میان فلسطینیان و اسرائیل ایجاد کند.

وی که این موضوع را در پیامی در توئیتر مطرح می‌کرد، افزود: «مردم اسرائیل حق زندگی در صلح و امنیت را دارند همانطور که مردم فلسطین نیز چنین حقی را دارند. من نگران برنامه کاری شورای امور عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) برای مقاماتی هستم که قرار است در این کنفرانس حضور یابند و به ابراز دیدگاه تعصب گرایانه و مخالف با حقوق اولیه مردم فلسطین بپردازند.»

سندرز گفت که به همین دلیل قصد ندارد در این کنفرانس حضور پیدا کند.

این سناتور ایالت ورمونت اضافه کرد: «به عنوان رئیس‌جمهور،‌ من از حقوق اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت خواهم کرد و هر آنچه را که ممکن باشد انجام خواهم داد تا صلح و امنیت را به منطقه بیاورم.»

سندرز در رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها با اختلافی قابل توجه پیشتاز است. وی در سیاست خارجی شعار پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان آمریکا و گفت‌وگو با رقبا را مطرح کرده و در مورد غرب آسیا نیز گفته است که واشنگتن باید عربستان سعودی و ایران را به سمت گفت‌وگو و حل اختلافات دوجانبه سوق دهد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان