arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

رفتار عجیب ویروس کرونا؛ از طریق افرادی که علائم ندارند، منتقل می‌شود؟

متخصصان می‌گویند اکثرا ویروس کرونا از طریق افرادی که علائمی بیماری را از خود نشان می‌دهند، منتقل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متخصصان می‌گویند اکثرا ویروس کرونا از طریق افرادی که علائمی بیماری را از خود نشان می‌دهند، منتقل می‌شود.

 یکی از سوال‌های اساسی درباره کروناویروس به وجود آمده در رابطه با شیوع آن از طریق افرادی است که علائم بیماری را نشان نمی‌دهند، در همین رابطه چند روز پیش نشریه پزشکی نیوانگلند مطالعه‌ای منتشر کرد که به این سوال پاسخ دادند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که این ویروس می‌تواند، از طریق افرادی که خودشان نمی‌دانند بیمار هستند، منتقل شود. در این مطالعه که توسط محققان چینی منتشر شده، مشخص شده است افرادی که علائم بیماری توسط آن‌ها بروز نکرده است، دارای سطح مشابهی از ویروس در دستگاه تنفسی خود نسبت به افراد دارای علایم بیماری، هستند. سطح ویروس در دستگاه تنفسی می‌تواند میزان مسری بودن بیماری را مشخص کند.

با این وجود برخی محققان هم هنوز با این موضوع مخالفند، دکتر آمش آدجالا، استاد دانشگاه هاپکینز، در این باره به NBC می‌گوید: «هنوز مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد این اتفاق در حال رخ دادن است، احتمالاتی وجود دارد اما چون تاکنون چنین رفتاری را در این خانواده از ویروس‌ها ندیدم باید با شک نسبت به این موضوع صحبت کنیم.»

قبلا مجله نیوانگلند تحقیقی منتشر کرده بود و در آن مدعی شده بود که کرونا توسط زنی چینی که هیچ علائمی از بیماری نداشته است در آلمان پخش شده است، البته بعد ها این ادعا رد شد و خود فرد مدعی شد که هنگام سفر به آلمان با علائمی از بیماری درگیر بوده است.

نظرات بینندگان