arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

نتیجه نظرسنجی «سی‌بی‌اس نیوز» و «یوگاو»: ۶۵ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند ترامپ در انتخابات پیروز می‌شود

طبق نتیجه نظرسنجی مشترک شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» و مرکز «یوگاو»، ۶۵ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی اعتقاد دارند، دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان ماه در این کشور پیروز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به موازات ادامه روند رای‌گیری‌ها مقدماتی در ایالت‌های آمریکا برای مشخص شدن نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای شرکت در رقابت نهایی در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹)، نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا از پیروزی دوباره دونالد ترامپ حکایت دارد.

به گزارش پایگاه «هیل»، در حالی که بازار نظرسنجی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان داغ است، نتیجه نظرسنجی شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» و مرکز «یوگاو» نشان می‌دهد از هر ۱۰ آمریکایی، بیش از ۶ نفر اعتقاد دارند که ترامپ برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد.

طبق نتیجه این نظرسنجی که روز یکشنبه (دیروز) منتشر شد، ۶۵ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی گفته‌اند، ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان ماه در این کشور «قطعا» یا «احتمالا» پیروز می‌شود.

میزان آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی گفته‌اند، ترامپ قطعا یا احتمالا در انتخابات برنده نخواهد شد، ۳۵ درصد بوده است.

بیش از ۹۰ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند، آنها به پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اطمینان دارند.

بیش از یک سوم دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی هم گفته‌اند، ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود.

از جمله نکات مهم این نظرسنجی، میزان اعتقاد دموکرات‌ها به نامزدهای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری و رقابت با ترامپ است.

به اعتقاد ۴۹ درصد از رای‌دهندگان دموکرات، جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دولت سابق این کشور می‌تواند ترامپ را شکست دهد. باور این تعداد از دموکرات‌ها به توان بایدن در حالی است که او تاکنون در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها بسیار ضعیف ظاهر شده و اکنون در رتبه چهارم است.

از نظر ۴۶ درصد از دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی، برنی سندرز سناتور سوسیال دموکرات کنگره می‌تواند ترامپ را شکست دهد. سندرز هم اکنون بعد از رای‌گیری مقدماتی در حزب دموکرات در سه ایالت آیووا، نیوهمپشایر و نوادا در صدر نامزدهای دموکرات قرار دارد.

بعد از بایدن و سندرز، رتبه سوم از منظر توان شکست دادن ترامپ به طور مشترک به سناتور «الیزابت وارن» و «مایکل بلومبرگ» میلیاردر آمریکایی و شهردار اسبق نیویورک رسیده است. هر دوی آنها توانستند نظر مساعد ۳۶ درصد از دموکرات‌ها را جلب کنند.

نظرسنجی مشترک شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» و موسسه نظرسنجی «یوگاو» در روزهای ۲۰ تا ۲۲ فوریه (اول تا سوم اسفند ماه) با حضور ۱۰۰۰۰ رای‌دهنده گرفته شده که در بین آنها ۶۴۹۸ نفر خود را دموکرات معرفی کردند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان