arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

آمریکا: مدرکی برای اثبات کمک روسیه به ترامپ وجود ندارد

منابع اطلاعاتی آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفته‌اند مدرکی که نشان دهد روسیه تلاش ویژه‌ای را برای کمک به پیروزی دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است، وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، این منابع همچنین مدعی شده‌اند درباره اطلاعات مربوط به چنین کمکی از سوی روسیه به ترامپ اغراق شده است.

فاکس‌نیوز به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکا نوشت: شِلبی پیرسون مقام انتخاباتی آمریکا که در جلسه بریفینگ (گزارش‌دهی) کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره دخالت احتمالی روسیه در کمک به ترامپ صحبت کرده بود، ممکن است درباره اطلاعات مربوطه اغراق کرده باشد. این جلسه اوایل ماه جاری برگزار شد.

یک مقام اطلاعاتی دیگر آمریکایی (که نامش فاش نشده) نیز به شبکه سی‌انان گفته، توصیف پیرسون از چنین اطلاعاتی «گمراه کننده» بوده است.

مقام امنیتی دیگری در این زمینه گفت، پیرسون نتوانسته «نکات ظریف و دقیقی» را که برای انتقال دقیق نتیجه‌گیری‌های مقام‌های اطلاعاتی لازم بوده است، ارائه دهد.

مقام ارشد امنیت ملی آمریکا به سی‌ان‌ان گفته، تفسیر منطقی‌تر اطلاعات چیزی نیست که آنها (دموکرات‌ها) ترجیح می‌دهند و دچار نقص است. چنین تفسیری بیشتر به این دلیل است که آنها این موضوع را درک می‌کنند رئیس جمهوری کسی است که می‌توانند با او کار کنند و او یک معامله‌گر است.

براساس گزارش فاکس نیوز، دموکرات‌ها، پیرسون را با پرسش‌های خود درباره اینکه آیا روسیه تلاش می‌کند به ترامپ کمک کند، هدف حملات قرار داده‌اند و محتوای گزارش‌دهی به کنگره را نادیده می‌گیرند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هفته گذشته به نقل از افراد مطلع از روند گزارش‌دهی پیرسون نوشت، او (پیرسون) که در تیر-مرداد ۹۸ (ژوئیه ۲۰۱۹) توسط دن کوتس رئیس وقت اطلاعات ملی منصوب شد «در بیان اظهارات غیرمحتاطانه شهرت دارد و اقدامات ظریف و دقیق سازمان‌های فدرال، شرکت‌های فناوری و مقام‌های انتخاباتی را برای همکاری در زمینه امنیت انتخابات درک نمی‌کند.»

گزارش «گمراه کننده» پیرسون درباره اطلاعات امنیتی آمریکا بعد از آن ارائه شد که روزنامه نیویورک‌تایمز و سی‌ان‌ان گزارش دادند مقام‌های اطلاعاتی به ترامپ گفته‌اند روسیه عملیات دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ را برای کمک به پیروزی دوباره او آغاز کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ترامپ از این‌که در این زمینه به کنگره گزارش داده شده است، خشمگین است؛ آن هم در حالی که روزنامه واشنگتن پست درباره حمایت روسیه از پویش انتخاباتی برنی سندرز سناتور آمریکایی گزارش داده است اما مدرکی برای تائید این ادعا ارائه نداد.
سندرز به این روزنامه آمریکایی گفته که حتی اگر این گزارش درست باشد، از چنین اقداماتی استقبال نمی‌کند.

شرکت توئیتر اعلام کرده این رسانه اجتماعی را تحت نظر دارد تا به شناسایی تلاش‌ها با هدف سوءاستفاده در حمایت از نامزدهای انتخاباتی آمریکا اقدام کند؛ همچنین وعده داده که هرگونه مدرکی درباره عملیات اطلاعاتی تحت حمایت دولتی را افشا خواهد کرد.
فیس‌بوک نیز اعلام کرده مدرکی ندارد که نشان دهد روسیه با حامیان پویش سندرز همدست است.

رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته در پیام توئیتری، اتهام کمک روسیه در انتخابات آینده را یک فریب توصیف کرد.

اتهام مشابهی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا برای کمک به پیروزی ترامپ به تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه منجر شد. او سرانجام در سال آوریل ۲۰۱۹ گزارش نهایی را منتشر کرد و نوشت مدرکی دال بر تبانی ترامپ و کاخ کرملین روسیه وجود ندارد.

مقام‌های روسیه بارها دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان