arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

پلیس: ۳۷ لیدر دلال ارز دستگیر شدند

رئیس پلیس تهران بزرگ از تشکیل بانک اطلاعاتی برای ۵۰۰ دلال ارزی در پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد و گفت: در مدت اخیر ۳۷ لیدر که عمدتا در فضای مجازی فعالیت داشتند، برخی مدیر کانال بودند و نقش زیادی برای بالا بردن قیمت ارز داشتند، بازداشت شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه کشفیات پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخورد پلیس با افرادی که بخواهند مواد محترقه غیرمجاز و خطرساز را به فروش برسانند، از مدتی پیش آغاز شده است، اظهار کرد: در چند وقت اخیر بالغ بر ۶ تن انواع مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق توسط پلیس در تهران بزرگ کشف شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: صبح امروز نیز انباری در مولوی که ۵ هزار مواد محترقه دست‌ساز را در خود جا داده بود، کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر با مطرح شدن بحث قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF دلالان ارزی اقدام به سوداگری کرده و در همان لحظات اولیه پس از مطرح شدن این بحث بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان قیمت ارز را بالا بردند.

رحیمی تصریح کرد: برخی از این دلالان از مکان‌ها و مقر‌های اصلی به نقاط دیگری مهاجرت کرده و حتی در قهوه‌خانه‌ها برای خود کُلُنی تشکیل داده بودند همچنین برخی نیز در فضای مجازی با ارائه قیمت‌های دروغین در حال فعالیت بودند که در این زمینه ۱۲۰ کانال را که در فضای مجازی به صورت غیرمجاز اقدام به ارائه قیمت‌های غیرواقعی در مورد ارز می‌کردند، شناسایی کرده و تحت کنترل قرار دادیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تشکیل بانک اطلاعاتی برای ۵۰۰ دلال و سوداگر ارزی در پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد و گفت: در مدت اخیر ۳۷ لیدر که عمدتا در فضای مجازی فعالیت داشتند، برخی مدیر کانال بودند و نقش زیادی برای بالا بردن قیمت ارز داشتند، بازداشت شدند و تاکنون ۲ میلیارد تومان ارز از آن‌ها کشف شده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان