arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

پلیس تهران: بیش از ۵ میلیون ماسک احتکاری کشف و ۳ شایعه پراکن دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ (فاتب) از کشف بیش از پنج میلیون ماسک بهداشتی احتکار شده و بازداشت سه نفر از کسانی خبر داده که در فضای مجازی اقدام به رعب و وحشت در جامعه در باره شیوع ویروس کرونا از طریق انتشار خبرهای دروغ در فضای مجازی می کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی تهران بزرگ (فاتب) از کشف بیش از پنج میلیون ماسک بهداشتی احتکار شده و بازداشت سه نفر از کسانی خبر داده که در فضای مجازی اقدام به رعب و وحشت در جامعه در باره شیوع ویروس کرونا از طریق انتشار خبرهای دروغ در فضای مجازی می کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین رحیمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته (دوشنبه) بیش از یک میلیون ماسک و امروز نیز چهارو نیم میلیون ماسک بهداشتی دیگر کشف شده است که در مجموع به بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک می رسد.

وی یادآور شد: ماسک هایی که امروز کشف شدند، در دو انبار احتکار شده بودند.

فرمانده فاتب تصریح کرد: برآورد قیمت ماسک های بهداشتی کشف شده بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است که تمامی آنها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع قرار می‌گیرد.

سردار رحیمی گفت: سه کارگاه نیز که به صورت غیربهداشتی و غیرقانونی اقدام به تهیه ماسک ها می‌کردند، کشف و اقلامی تولیدی آنها ضبط شده است.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی، امنیت عمومی و پیشگیری بسیج شده اند تا مراکز و انبارهای کالاهای ضروری برای این بیماری مانند ماسک را مورد بازبینی قرار دهند تا مشکل خاصی در این زمینه در جامعه رخ ندهد.

رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: وظیفه ما این است با افرادی که با نیازمندی‌های اقشار جامعه سوداگری می‌کنند برخورد کنیم، به ویژه امروز که در برخی شهرها ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری شده است.

رحیمی همچنین گفت: سه نفر از افرادی که در فضای مجازی اقدام به رعب و وحشت در رابطه با کرونا ویروس کرده بودند، توسط پلیس پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

١٢٠ کانال غیرمجاز دلالان ارز مسدود شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: ۱۲۰ کانال که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی در زمینه ارز در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، شناسایی شدند.

وی افزود: بانک اطلاعاتی ۵۰۰ نفر از دلالان و سوداگران را نیز در اختیار قرار داریم.

سردار رحیمی با اشاره به طرح برخورد با دلالان ارزی که عامل اصلی بالابردن قیمت ارز هستند، خاطرنشان کرد: دقایقی بعد از اعلام تحریم‌های FATF، این خبر بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان بر مبالغ ارز تاثیر گذاشت و دلالان نرخ ارز را بالا بردند.

وی گفت: در این راستا، ۳۷ نفر از کسانی که در فضای مجازی فعال بودند و لیدرها و عوامل اصلی بالابردن نرخ به شمار می روند، دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت گفت که از این افراد بالغ بر ۲ میلیاردتومان ارز کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک باند را هم شناسایی کردیم که زمین‌های شمال تهران مثل دارآباد را به صورت جعلی و به شکل زمین خواری به دیگران فروخته بودند.

وی افزود: بیش از ۶ هزار و ۴۲۱ سند تقلبی از این باند زمین خواری کشف شده است.

کشف ۶ تن انواع مواد محترقه

سردار رحیمی که در حاشیه برنامه خبری کشفیات مواد محترقه و ارز قاچاق در جمع خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد: از مدت‌ها قبل برخورد با افرادی که موادمحترقه غیرمجاز را وارد کشور کرده و برای خانواده‌ها ایجاد مشکل می‌کنند، شروع کرده ایم.

وی افزود: بالغ بر ۶ تن انواع مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق را توانستیم کشف کنیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: پنج هزار عدد انواع موادمحترقه دست ساز نیز در خیابان مولوی کشف شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان