arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۹۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به کرونا در شیراز مثبت اعلام شد / ۲ نفر بستری هستند و یک نفر در خانه / هر سه نفر برای تشخیص قطعی، به تهران فرستاده می‌شوند / ۵۰ بیمار دارای علائم عفونت تنفسی تحت مراقبت قرار دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به ویروس کرونا در شیراز مثبت است. وی ادامه داد: حدود ۵۰ بیمار دارای علائم عفونت تنفسی نیز در بیمارستان علی اصغر شیراز که برای مقابله با گسترش ویروس کرونا اختصاص یافته هم اینک تحت مراقبت قرار دارند و آزمایش‌های لازم برای مشخص شدن ابتلا یا عدم ابتلای آنها به ویروس کرونا انجام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به ویروس کرونا در شیراز مثبت است.

مهرزاد لطفی، سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: برای تشخیص قطعی، آزمایش این افراد به تهران فرستاده می‌شود اما حال این سه نفر خوب است که یکی از آنها تحت مراقبت خانگی قرار دارد و ۲ نفر دیگر بستری هستند.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ بیمار دارای علائم عفونت تنفسی نیز در بیمارستان علی اصغر شیراز که برای مقابله با گسترش ویروس کرونا اختصاص یافته هم اینک تحت مراقبت قرار دارند و آزمایش‌های لازم برای مشخص شدن ابتلا یا عدم ابتلای آنها به ویروس کرونا انجام خواهد شد.

او اظهار داشت: با جدی شدن این بیماری ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شد و تاکنون تصمیمات درون و برون بخشی زیادی گرفته شده است.

لطفی اضافه کرد: بیماری کرونا یک بیماری ویروسی مانند سایر بیماری‌هاست و جای نگرانی نیست و مرگ و میر آن از آنفولانزای معمولی قبلی بسیار کمتر است اما لازم است که شهروندان حتما یک سری دستورالعمل‌ها از جمله توجه به نظافت شخصی و شست و شوی مرتب دست ها و صورت و خودداری از حضور در مکان‌های عمومی و شلوغ رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در بحث توزیع ماسک در بین مراکز درمانی و داروخانه‌ها نیز با توجه به فعال شدن ۲ کارخانه تولید ماسک در شیراز مشکلی نداریم و ماسک به میزان لازم موجود است.

وی گفت: شهروندان شیرازی در صورت مشاهده علایم مشکوک به ابتلا به این بیماری می‌توانند علاوه بر بیمارستان علی اصغر (ع) به درمانگاه‌های بوستان در شهرک گلستان، فاطمه الزهرا (س) در همت جنوبی، درمانگاه سعدی در شهرک سعدی، درمانگاه ابوالفضل (ع) در بولوار نصر، درمانگاه طالقانی در بولوار مدرس و درمانگاه حربن ریاحی در ده پیاله مراجعه کنند.
او افزود: علاوه بر این تمام درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هم موظف هستند که این بیماران را پذیرش کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
5
یعنی شیراز نمیتونه تشخیص بده؟؟؟
پاسخ ها
م.ف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
ویروس جدیده به هرحال.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
كيت هاي تشخيصي در اختيار انستيتو پاستور تهران است . نمونه ها به تهران ارسال ميشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
1
6
توی شیراز فقط یک نفر از مبتلایان نرفته بیمارستان که اون هم روحانی هست ظاهرا. چرا ایشان را به زور نمی برید بیمارستان؟
نظرات بینندگان