arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

کلاهبردار کاربران شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا از دستگیری فردی که به بهانه خرید موبایل از کاربران شبکه‌های اجتماعی ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس فتا از دستگیری فردی که به بهانه خرید موبایل از کاربران شبکه‌های اجتماعی ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

 سرهنگ تورج کاظمی در این باره اظهار کرد: بیست و هفتم آذرماه امسال مردی ۳۵ ساله ساکن تهران، حوالی محله بلوار کشاورز با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ناحیه ۳۱ تهران به پلیس فتا مراجعه ، اظهار کرد که در یکی از کانال‌های اینستاگرام با فردی آشنا شده و بعد از مدتی این فرد به او گفته است که به دنبال یک تلفن همراه کارکرده و سالم است؛ او نیز گفته است که یک گوشی برای فروش دارد و در ادامه او پول گوشی را برایش کارت به کارت کرده و با مراجعه به درب منزل تلفن همراه را گرفته است. چند روز بعد این فرد متوجه شده که حسابش از سوی مرجع قضائی و انتظامی مسدود شده است.

 

رئیس پلیس فتا ادامه داد: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستور کار مهندسان فتا قرار گرفت. کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و مشخص شد فردی که از شاکی گوشی خریداری کرده در واقع پول شخص دیگری را به حساب شاکی واریز کرده است.

 

وی با بیان اینکه بررسی اولیه حکایت از این داشت متهم با زیرکی هیچ ردی از خود در این معامله به جا نگذاشته بود افزود: او ساعت قرار ملاقات را حوالی ۲۲ الی ۲۴ شب برنامه ریزی کرده بوده و نشانی از وی باقی نمانده بود تا اینکه شاکی طی تماسی با پلیس بیان کرد که فرد کلاهبردار دوباره به وی پیام داده و سفارش خرید یک گوشی تلفن همراه دیگر را داده است.

 

وی با اشاره به اینکه رصدهای اطلاعاتی آغاز و متهم در مخفیگاهش دستگیر شد، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی، وی به ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

 

رئیس پلیس فتا در پایان با تاکید بر اینکه تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای مبارزه با جرائم رایانهای معرفی شده است، گفت : با توجه به اینکه درحال حاضر به خاطر ایجاد رمز دوم پویا، دست کلاهبرداران بویژه افرادی که اقدام به ایجاد صفحات جعلی و برداشت غیرمجاز از حساب افراد می کردند تقریباً کوتاه شده و کلاهبرداران به شیوه‌های دیگری روی آوردهاند بر این اساس از شهروندان خواسته می شود، سواد رسانهای خود را افزایش و بدون اطمینان از هویت معامل و صحت معامله وجهی را واریز نکنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان