arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

پذیرش ویژه بیماران مشکوک به کرونا/توصیه به بیمارستان ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح شرایط پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ها پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح شرایط پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ها پرداخت.

 

 نادر توکلی، گفت: به تمامی بیمارستان های محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایران، اعم از دولتی و خصوصی، توصیه کرده ایم اگر فردی به دلیل مشکوک شدن به کرونا مراجعه کرد، باید پذیرش شود.

 

وی افزود: البته از بیمارستان ها خواسته ایم که محل موقت و جداگانه ای را با پرسنل و حفاظت فردی مجزا برای پذیرش این افراد پیش بینی کنند تا از آلودگی به سایر بخش های بیمارستان جلوگیری شود.

 

توکلی ادامه داد: این قبیل مراجعان به کلینیک تب ارجاع و مورد ارزیابی قرار می گیرند. اما، نکته ای که مردم نباید نسبت به آن بی اعتنا باشند، این است که فضا بیمارستان با عفونت همراه است و از همین رو، کسانی که علائم سرماخوردگی دارند، اصلا نیاز نیست مراجعه داشته باشند و در منزل استراحت کنند.

 

وی افزود: افراد با علائم سرماخوردگی می توانند با داروهای معمول و استراحت در منزل، بهبود بیابند و نیازی نیست حتما به پزشک مراجعه داشته باشند.

 

توکلی با اشاره به علائم سرفه خشک، تب و تنگی نفس برای مشکوک شدن به کرونا، گفت: افراد جوان و زیر ۶۰ سال و کسانی که بیماری زمینه ای ندارند، نباید با این علائم نگران باشند. خوردن مایعات و مصرف داوهای معمول این قبیل عارضه ها، به همراه رعایت بهداشت در منزل و دور ماندن از سایر افراد به خصوص کسانی که بیماری زمینه ای دارند به مدت حداکثر ۱۴ روز، برای این قبیل افراد توصیه می شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: معمولا افرادی با علائم تنگی نفس شدید، تب بالای ۳۹ درجه و درگیری ریوی را می توان با عکس قفسه سینه و سی تی اسکن پی برد که مشکل آنها چیست و به دنبال آن وقتی مشکوک به کرونا باشند، بستری شده و ظرف ۲۴ ساعت تست آنها انجام می شود. اگر جواب تست آنها مثبت و بدحال باشند، به بیمارستان معین منتقل می شوند.

 

وی با عنوان این مطلب که مثبت بودن کرونا برخی افراد در جامعه محتمل به نظر می رسد، افزود: به بیمارستان ها توصیه کرده ایم حتی المقدور اعمال جراحی الکتیو را به تاخیر بیاندازند.

 

توکلی با اشاره به اینکه مورد مثبت قطعی کرونا در کودکان زیر ۱۰ سال نداشته ایم، گفت: برای کنترل آلودگی، ساعات ملاقات از بیماران را محدود و ملاقات بخش های ویژه را ممنوع شده است.

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان