arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

ادامه اعتراضات و درگیری‌ها در بغداد و ذی‌قار

در ادامه تظاهرات مردم عراق علیه دولت این کشور، اعتراضات در بغداد بار دیگر از سرگرفته شد و درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و معترضان رخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، به گفته فعالان، پس از حضور صدها تظاهرکننده در میدان التحریر در مجاورت میدان الخلانی به سمت معترضان در میدان الخلانی واقع در مرکز بغداد تیراندازی شد.

این فعالان گفتند، معترضان در استان ذی‌قار نیز برخی از مسیرهای این استان را بستند و در میدان الحبوبی در ذی‌قار که به مرکز اعتراضات عراق تبدیل شده، صدها عراقی دست به تظاهرات زده‌اند.

همچنین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان در تظاهرات میلیونی خود در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد بار دیگر مخالفت خود را با محمد توفیق علاوی، نخست وزیر جدید اعلام کرده و خواستار انتخاب شخصیتی جایگزین و مستقل خارج از احزاب موجود در عراق شدند.

تظاهرکنندگانی که بسیاری از آنها از استان‌های مرکزی و جنوبی در پاسخ به فراخوان‌ها در شبکه‌های مجازی برای حضور میلیونی در ۲۵ فوریه به میدان التحریر آمده‌ بودند پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن از پارلمان خواسته شده بود قانون جدیدی را به عنوان مقدمه‌ای برای تغییر جامع در روند سیاسی کنونی کشور تصویب کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان