arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

51 نقطه از محورهای کردستان ریزش برداری شده است

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، با اشاره به بارش‌های شبانه روز گذشته گفت که ۵١ مورد ریزش برداری در سطح جاده‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته توسط اکیپ‌های اداره راهداری انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، با اشاره به بارش‌های شبانه روز گذشته گفت که ۵١ مورد ریزش برداری در سطح جاده‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته توسط اکیپ‌های اداره راهداری انجام شده است.

دانش زندی  با اشاره به بارش‌های شبانه روز گذشته اظهار کرد که ۵١ مورد ریزش برداری در سطح جاده‌های استان انجام شده است اظهار کرد: بیشتر ریزش برداری‌ها مربوط به گردنه صلوات آباد سنندج، حوالی روستای نگل و محور سنندج به دیواندره (گردنه ماموخ) بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان تصریح کرد: با توجه به بارش برف در نیمه‌شب روز گذشته، اکیپ‌های راهداری بیش از ۵۷۰ کیلومتر باند برف روبی را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به ادامه بارش‌های خفیف و پراکنده در آسمان استان عنوان کرد: هم اکنون در محور سنندج به همدان و دهگلان به قروه بارش باران، در محور دیواندره به سقز و دیواندره به بیجار بارش خفیف برف و مه غلیظ به خصوص در گردنه ایرانخواه و زرینه ادامه دارد.

زندی ادامه داد: بارش‌های این توده تا ساعات آینده به اتمام می‌رسد و عملیات برفروبی بار دیگر انجام خواهد شد.

بارش باران در شبانه روز گذشته موجب خروش رودخانه‌های کردستان شده و طراوت بهاری به زمستان بخشیده است

خسرو سیف پناهی شعبانی کارشناس هواشناسی استان کردستان، با اشاره به بارش‌های مناسب این سامانه اظهار کرد: این سیستم بارشی از ابتدای شروع فعالیت خود در آسمان کردستان، ١۰١ میلی متر در سلین، سروآباد ۷۴، مریوان ۷۰، کامیاران ۶۴، قروه ۵۰، بانه ۴۹، سنندج ۴۳ و بیجار ۳۸ میلی متر به ثبت رسانده است.

وی گفت: بارش‌های این سامانه از عصر امروز قطع خواهد شد و تا روز یکشنبه هفته‌ آینده پدیده بارشی خاصی در سطح استان نخواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی استان کردستان در پایان یادآور شد که از روز پنجشنبه دمای هوا به طور متوسط ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

بارش باران موجب لغزندگی جاده‌های استان شده است و به طبع، حوادث جاده‌ای در صورت عدم رعایت قوانین افزایش می‌یابد

عیسی گوهری، رئیس پلیس راه استان کردستان با اشاره به لغزندگی جاده‌ها اظهار کرد که خوشبختانه در شبانه روز گذشته تصادف منجر به فوت در استان نداشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به لغزندگی جاده‌ها هم استانی‌ها سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند.

در پایان با توجه به هشدار اداره‌کل هواشناسی استان، مبنی بر خطر وقوع سیلاب در شبانه روز گذشته از محمد فلاحی، مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان با اشاره به بارش‌های مناسب این سامانه بارشی تصریح کرد که بارش‌ها در سطح استان خساراتی در پی نداشته است.

وی در پایان یادآور شد: تنها در قروه و سنندج مواردی از آبگرفتگی گزارش شده است که خساراتی را درپی نداشته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان