arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

عصر امروز درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که عصر امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پانا: سعید نمکی در ارتباط زنده با شبکه خبر اظهار کرد: امروز ساعت 4 بعداز ظهر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل داده می‌شود و در این جلسه برای تعطیل شدن دانشگاه‌ها و مدارس تصمیم می‌گیریم، حتی اگر در برخی شهرها قرار شد برای سیستم اجرایی و دولتی محدودیتی اعمال شود را به استحضار مردم می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه در پی تعطیلی مدارس عده‌ای با مسافرت سبب شیوع بیماری شدند.

وزیر بهداشت گفت: یکی از دلایل وجود اضطراب از تعطیلی مدارس داشتیم افزایش سفرها است. متاسفانه در این هفته مشاهده کردیم برخی بدون توجه به پیام‌های بهداشتی و درخواست‌های من به عنوان وزیر بهداشت بارها از مردم کردیم سفرها افزایش یافت. انتظار نداریم وقتی اعلام می‌کنیم قرنطینه شهری اعمال نمی‌کنیم و به شما اعتماد می‌کنیم، از این اعتمادی که به مردم کرده‌ایم ما را ناامید نکنند.

وی تاکید کرد: الان استان گیلان یکی از استان‌های آلوده ما است. شمال کشور نقاط آلوده‌ای داریم که با افزایش سفرها موجب سنگین شدن کار همکاران ما در نظام سلامت می‌شوند. خواهشم این است که مردم به حرف ما گوش بدهند. وقتی تعطیلی مدارس و دانشگاه را اعلام می‌کنیم به معنای سفر کردن نیست.

نمکی درباره نحوه اطلاع رسانی وزارت بهداشت برای عدم سفر کردن مردم و پایبندی به نکات بهداشتی گفت: ما از روزهای اول از طریق سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت آگاهی رسانی به مردم را آغاز کردیم و صدا و سیما نیز با تاخیر به ما پیوست. اطلاعات ما در خصوص بیماری و بیماری یابی بسیار به‌روز تر شده است و اکنون نگرانی برای تعداد تخت‌های بیمارستانی نداریم و از سوی دیگر مردم ما با اطلاع رسانی‌های بیشتر همراه نظام سلامت هستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: روند بهبود و ترخیص بیماران مبتلا به کروناویروس با افزایش روبه رو بوده است و طبق اخباری که امروز به دست بنده رسیده است حدود ۳۰ بیمار مبتلا به کروناویروس جدید در استان قم بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی گفت: این یک علامت بسیار خوب و دلگرم کننده است که تعداد بیماران بستری در حال کاهش و تعداد افراد ترخیص شده نیز افزایش داشته است.

وزیر بهداشت با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهور مبنی بر تحت کنترل درآمدن این بیماری واگیردار گفت: رئیس‌جمهوری تصمیم گیری در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را صراحتا به ستاد مقابله با کرونا واگذار کرد. بارها عرض کردیم ما سیستم قرنطینه به گونه‌ای که در قرن‌های گذشته مطرح بود را به عنوان یک کار علمی نمی‌پذیریم اما قرنطینه خانگی به صورتی که مردم با آگاهی خودشان به گونه‌ای در قرنطینه باشند و به سفر نروند بسیار حائز اهمیت است.

نظرات بینندگان