arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

تایید ابتلای 3 نفر به کرونا در خوزستان

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: از ظهر روز گذشته تا پیش از ظهر امروز بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 44 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید 19 در کشور شناسایی شدند و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به 139 نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش «انتخاب»، کیانوش جهانپور در نشست خبری کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس در وزارت بهداشت، اظهار داشت: از بین مبتلایان جدید به کووید19، تعداد 15 نفر مربوط به قم، 9 نفر مربوط به گیلان، 4 نفر مربوط به تهران، 3 نفر مربوط به خوزستان، دو نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، 2 نفر مربوط به کهگیلویه و بویراحمد، دو نفر مربوط به فارس، یک نفر مربوط به مرکزی، یک نفر مربوط به کرمانشاه، یک نفر مربوط به اردبیل، یک نفر مربوط به مازندران، یک نفر مربوط به لرستان، یک نفر مربوط به هرمزگان و یک نفر مربوط به سمنان هستند.

وی تاکید کرد: در طول 24 ساعت گذشته، متاسفانه 4 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داده اند و تعداد کل جانباختگان در این شرایط به 19 نفر رسیده است.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی قرارگاه پیشگیری و مقابله با کروناویروس، یادآور شد: در حال حاضر 7 آزمایشگاه تشخیصی در مورد آزمایشات کروناویروس (کووید19) در کشور فعالیت دارند که تا هفته آینده تعداد آنها به 22 آزمایشگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: امروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس در مورد تداوم تعطیلی دانشگاه ها یا شمول آنها، تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها، تداوم تعطیلی سینماها، مراکز تجمع، اردوهای سیاحتی و زیارتی و مسابقات ورزشی بحث و بررسی خواهد شد و مصوبات این جلسه با امضای وزیر بهداشت به عنوان رییس این ستاد، ابلاغ می شود.

دکتر جهانپور خاطرنشان کرد: تاکید موکد ما، پرهیز از مسافرت کردن و به ویژه به مقصد یا از مبدا استان های قم و گیلان است و توصیه ما محدودیت تردد، محدود کردن سفرهای غیرضروری شهری و بین شهری است. هیچ کجا امن تر از منازل و شهرهای هموطنان مان نیست و مسافرت و تردد برای افراد، خانواده های شان و اطرافیان آنها مشکل ساز می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکید کرد: در بعضی از استانها، برای ورود غربالگری صورت می گیرد و متاسفانه سفرهای غیرضروری یکی از مهمترین مشکلات ما در مقابله با کروناویروس (کووید19) در کشور است. توصیه ما به حداقل رساندن مراوادت و ترددها و تعویق سفرهای غیرضروری است.

نظرات بینندگان