arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

نخستین فرانسوی قربانی کرونا؛ پاریس مخالف بستن مرزها با ایتالیا

فرانسه در حالی شاهد جان باختن یک شهروند خود پس از ابتلا به ویروس کروناست که پیش از این، یک چینی در این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

ایرنا: « اگنس بوزن » وزیر بهداشت پیشین فرانسه ۲۵بهمن/۱۴فوریه از مرگ نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در پاریس خبر داده بود. پیرزن ۸۰ ساله، یک توریست چینی بود که از ۲۵ ژانویه در پاریس بستری شد. او نخستین قربانی در خارج از قاره آسیا و اولین در اروپا بود.

مورد جدید مرگ در فرانسه در حالی رخ داده که « اولیویه وران » وزیر جدید بهداشت این کشور عصر دوشنبه(۵ اسفندماه) نسبت به بروز موارد جدید ابتلا نیز هشدار داده بود.

به گزارش روز چهارشنبه « لا پُرووَنس »، وزارت بهداشت فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به شناسایی ۱۷مورد افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد، از میان آنها، یک مرد ۶۰ ساله فرانسوی جان خود را از دست داده است.

به گفته « ژروم سالومون - Jérôme Salomon » مدیرکل سازمان بهداشت عمومی فرانسه و نفر دوم وزارت بهداشت این کشور، این فرد در بیمارستان « پیتیه سالپتریه » تحت آزمایش قرار گرفت و سه‌شنبه‌شب‌ جان خود را از دست داد.
وزیر بهداشت فرانسه دو روز پیش در حالی از بهبود آخرین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر و از طرف دولت این اطمینان را داده بود که دیگر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در این کشور وجود ندارد اما در عین حال این تاکید را داشت که برای جلوگیری از آلوده شدن موارد جدید از طریق ایتالیا، کشوری که بیشترین میزان آسیب ناشی از ابتلا به این ویروس را در اروپا متحمل شده، ‌هوشیار است.

بستن مرزها با ایتالیا بی‌اثر است
طبق تازه‌ترین آمار براساس گزارش روزنامه « نوول ابزروتوآر » فرانسه از خبرگزاری آنسا ایتالیا، تاکنون ۳۰۰ نفر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
با این آمار، ایتالیا به کانون ویروس کرونا در اروپا بدل شده است؛ اما همسایگان این کشور  بستن مرزها را اقدامی متناسب با شرایط نمی‌دانند.
دیروز(سه‌شنبه) همزمان با ظهور موارد تازه ابتلا در اروپا و بخش مرکزی و جنوبی ایتالیا، وزیران بهداشت فرانسه، آلمان، ایتالیا و کمیسیون اتحادیه اروپا در نشستی تاکید کردند که مرزها با ایتالیا را باز نگاه دارند.

وزیر بهداشت فرانسه در تازه‌ترین اظهارات خود گفته که در زمان حاضر «هیچ گونه اپیدمی کرونا در ایتالیا وجود ندارد.»
به گزارش شبکه تلویزیونی «ب. اف. ام» فرانسه، « اولیویه وران » ایزوله کردن ایتالیا را اقدامی نامناسب و ناکارآمد می‌داند.
او می‌گوید: طبق تصمیم ما، قرار نیست مرزها{با ایتالیا} بسته شود. زیرا این اقدام بی‌اثر است.

یک سوم فرانسوی‌ها موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند
براساس تازه‌ترین مطالعه موسسه « ایفوپ » فرانسه، در این کشور قوانین بهداشتی خاصی توسط همه افراد رعایت نمی‌شود.
این مطالعه که در ماه فوریه(بهمن‌ماه) برای موسسه « دیوژن » انجام شده، نشان می‌دهد که رعایت بهداشت عمومی مردم فرانسه از دهه ۱۹۵۰ به طرز چشمگیری بهبود یافته اما برخی فرانسوی‌ها همه قوانین را رعایت نمی‌کنند.

 

براساس این مطالعه، ۷۶ درصد مردم فرانسه عادت به شست‌وشوی روزانه دارند اما ۲۴درصد بقیه این کار را انجام نمی‌دهند.
طبق این مطالعه، به طور کلی همه فرانسوی‌ها به بهداشت دست‌های خود در طول روز خیلی توجه نمی‌کنند. ۲۹ درصد از مردم این کشور اذعان می‌کنند که پس از رفتن به توالت دست‌های خود را به طور سیستماتیک نمی‌شویند. ۳۳ درصد پیش از پخت‌وپز به طور منظم دست خود را نمی‌شویند و نیمی از مردم فرانسه نیز پیش از غذا خوردن دست‌های خود را نمی‌شویند.

پزشک فرانسوی: تاثیر داروی مالاریا برای درمان مبتلایان به کرونا
« دیدیه رائولت » مدیر انستیتوی مدیترانه‌ای بیماری‌های عفونی در شهر مارسی می‌گوید تجویز یک داروی رایج که برای معالجه مالاریا از آن استفاده می‌شود، در درمان مبتلایان به ویروس جدید کرونا «موثر» است.
این پزشک سرشناس فرانسوی با اشاره به نتیجه تحقیقی که در یک کلینیک چین انجام شده است به خبرگزاری فرانسه گفت: «می‌دانیم که کلروکین در آزمایش درون کشتگاهی (in vitro) برای مقابله با نوع جدید ویروس کرونا موثر بود و حالا بررسی کلینیکی آن در چین نیز این امر را ثابت کرده است.»

 

وی افزود: «در نهایت شاید راه درمان این بیماری عفونی [ابتلا به ویروس جدید کرونا] ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین مورد در بین عفونت‌های ویروسی باشد.»
انستیتوی مدیترانه‌ای بیماری عفونی مارسی یکی از فعالترین موسسه‌های علمی و پژوهشی در فرانسه برای تحقیق در مورد نوع جدید ویروس کروناست.

سلام به سبک ایرانی، تایلندی، ژاپنی؛ سه راه برای پیشگیری از کرونا
رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران، سلام دادن به سبک ایرانی، تایلندی و ژاپنی را سه راه برای سلامتی بدون شتاب بخشی در انتقال ویروس کرونا می‌داند.
« آن ژنته » ویدئویی در صفحه توئیترش منتشر کرده که در آن با اشاره به اپیدمی کرونا در ایتالیا و راه‌ها یانتقال ویروس شامل عطسه و آب‌دهن هنگام صحبت کردن، می‌گوید: سلام کردن فرانسوی‌ها همراه با تماس دست و زدن مشت‌ها به هم و یا بوسیدن است.
او، رعایت فاصله یک متری مانند ایرانی‌ها با قرار دادن دست‌ها روی سینه، تایلندی‌ها و یا ژاپنی‌ها را توصیه می‌کند.

نظرات بینندگان