arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

اریک بانا سازنده فیلمی از رقابت‌های موتورسیکلت‌رانی می‌شود

اریک بانا فیلمی بر مبنای زندگی یکی از مهمترین قهرمانان رقابت‌های موتورسیکلت‌رانی می‌سازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اریک بانا فیلمی بر مبنای زندگی یکی از مهمترین قهرمانان رقابت‌های موتورسیکلت‌رانی می‌سازد.

 به نقل از هالیوود ریپورتر، بازیگر استرالیایی با همکاری رابرت کانلی زندگی قهرمان مسابقات موتورسیکلت‌رانی دهه ۱۹۷۰ را روی پرده بزرگ می‌آورد.

اریک بانا نویسنده و کارگردان یک فیلم سینمایی بر مبنای زندگی مایک هیلوود خواهد بود. وی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رانندگان رقابت‌های موتورسیکلت‌رانی شناخته می‌شود.

بانا هم فیلمنامه را می‌نویسد و هم در کنار رابرت کانلی کارگردان فیلم خواهد بود. در عین حال وی به عنوان بازیگر در نقش هیلوود ظاهر خواهد شد.

وی با شرکت فیلمسازی خودش و شرکت فیلمسازی متعلق به کانلی امتیاز ساخت فیلمی بر مبنای زندگی هیلوود را از خانواده‌اش خرید و قصد دارد فیلمنامه‌اش را با تمرکز بر بازگشت هیلوود به رقابت‌های موتورسیکلت رانی در سال ۱۹۷۸ پس از ۱۱ سال وقفه بسازد.

این چهره فقید از نظر خیلی‌ها بزرگ‌ترین راننده رقابت‌های موتورسیکلت‌رانی بود و ۱۲ بار برنده مهمترین رقابت‌های این رشته شده بود. او سال ۱۹۶۷ در اوج این کار خود را بازنشسته کرد بعد یک بازگشت موفقیت‌آمیز در سال ۱۹۷۸ داشت و سال ۱۹۸۱ در حالی که ۴۰ سال داشت بر اثر تصادف با کامیون درگذشت.

بانا و کانلی پس از تولید «خشک» بار دیگر با هم همراه شده‌اند. آن فیلم نیز بر مبنای رمانی به همین نام نوشته جین هارپر با بازی بانا ساخته شده بود.

این بازیگر استرالیایی نخستین بار سال ۲۰۰۹ اولین تجربه کارگردانی‌اش را با مستندی به عنوان «عشق به دیو» ثبت کرد که در خلال آن عشقش به ورزش‌های موتوری را کشف کرد.

بانا بازیگر فیلم‌هایی چون «سقوط شاهین سیاه» برای ریدلی اسکات، «هالک» ساخته آنگ لی، «تروا» ساخته ولفگانک پترسن و «مونیخ» ساخته اسپیلبرگ بوده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان