arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

خسارت سیل به راه‌های لرستان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد پیش‌بینی می‌شود

معاون سازمان راهداری کشور گفت: خسارت وارد شده سیل چند روز اخیر به راه‌های لرستان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خداداد مقبلی ، اظهار کرد: همانگونه که قبلا پیش‌بینی شده بود بارش باران در لرستان از ظهر روز دوشنبه آغاز و دیروز و شب گذشته شدت بارش‌ها افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: شدت این بارش‌ها منجر به طغیان رودخانه و سیلاب شد.

مقبلی با بیان اینکه سطح آب رودخانه کشکان بسیار بالاست، افزود: متاسفانه سیلاب در رودخانه کشکان منجر به تخریب پل‌های موجود در مسیر رودخانه شد.

وی گفت: در مجموع هشت دستگاه از پل‌های استان دچار خسارت شد که یکی از پل‌های فلزی که جدیدا نصب کرده بودیم نیزتخریب شد.

معاون سازمان راهداری کشور افزود: با اطلاع رسانی در لرستان ۴۰۰ نفر راهدار در قالب ۴۰ اکیپ راهداری با ۲۸۸ دستگاه مستقر کردیم و آنان توانستند به موقع راههایی که بدلیل بارش، رانش و ریزش مسدود شده بودند را بازگشایی کنند.

وی اضافه کرد: با بارش‌های شدید در استان ۲۵۸ نقطه ریزش ورانش گزارش شده که منجر به انسداد راههای استان شده بودند.

مقبلی عنوان کرد: با امکانات و ماشین ‌آلات راهداری خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد از ریزش‌ها را رفع کردیم.

این مسئول بیان کرد: ۱۳۴ نقطه از مسیرهای استان دچار آبگرفتگی و قطع ارتباط شده که در حال بازگشایی است.

مقبلی با بیان اینکه در مجموع ۲۴۳راه روستایی استان قطع شده است، گفت: با امکاناتی که در استان داریم منتظریم برخی ازمسیرها با فروکش آب بازگشایی شوند.

وی بیان کرد: راه‌های اصلی استان بجز محور اصلی خرم‌آباد-پلدختر باز هستند، این محور را در حاشیه رودخانه کشکان برای ایمنی بیشتر مسدود کردیم و راه جایگزین آن آزاد راه خرم‌زال است.

معاون سازمان راهداری کشور ادامه داد اعتبارات در شهریور ماه ابلاغ شد و با توجه به اینکه مسیر ها نیاز به انجام مطالعات داشت و مسیر پلدختر خرم آباد کامل بازسازی شد وآسفالت مجدد انجام شد اما با توجه به قرارگیری جاده در کنار رودخانه دیواره حفاظتی تخریب شد و ساخت دیواره‌های حفاظتی زمانبر است تا بتوانیم جاده را در مقابل سیلاب‌ها ایمن کنیم.

مقبلی گفت: پیش بینی می‌کنیم خسارت وارد شده سیل چند روز اخیر به راههای لرستان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان باشد ، کارشناسانان در منطقه برای ارزیابی خسارت بویژه در راههای روستایی، ابنیه وفنی حضور دارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان