arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۲۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

نظرسنجی «رویترز» و «ایپسوس»: سندرز می‌تواند ترامپ را شکست دهد

محبوبیت سناتور ۷۸ ساله آمریکایی در جمع نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ همچنان رو به افزایش است به گونه‌ای که تعداد زیادی از هواداران این حزب، او را قادر به شکست دادن رئیس‌جمهور فعلی این کشور می‌دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نظرسنجی جدیدی که در ایالات متحده برگزار شده، نشان می‌دهد تعداد زیادی از حامیان حزب دموکرات اعتقاد دارند سناتور «برنی سندرز» می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور را شکست دهد.

پیمایش مشترک خبرگزاری «رویترز» و مؤسسه «ایپسوس» می‌گوید عملکرد خیره‌کننده سندرز در انتخابات درون‌حزبی ایالت نوادا و افزایش محبوبیت وی در میان اقشار مختلف هواداران دموکرات با سن‌ها، نژادها و تحصیلات متفاوت، باعث شده که جمع کثیری او را بهترین گزینه برای رقابت با ترامپ در انتخابات نوامبر امسال بدانند.

بر این اساس، ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی رویترز/ایپسوس، می‌گویند او قوی‌ترین نامزد دموکرات برای شکست دادن ترامپ است. ۲۰ درصد از آنها «مایک بلومبرگ» تاجر میلیاردر و ۱۷ درصد نیز «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را گزینه مناسب برای رویارویی با ترامپ می‌دانند.

به نوشته رویترز، این ارقام شاهد تغییر بزرگی را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد که در آن ۲۷ درصد از نظردهندگان، بایدن را به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات مناسب می‌دانستند. رأی سندرز در آن زمان ۱۷ درصد بود.

طبق نتایج این پیمایش، سندرز همچنین برای اولین بار با پیشی گرفتن از بایدن، به عنوان انتخاب اول آمریکایی‌های سیاه‌پوست، خود را مطرح کرد.

بر این اساس، ۲۶ درصد از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، سندرز را برای ریاست‌جمهوری انتخاب می‌کنند، ۲۳ درصد از آنها بایدن را و ۲۰ درصد نیز به بلومبرگ رأی خواهند داد.

نظرسنجی رویترز/ ایپسوس در بازه زمانی نوزدهم تا بیست‌وپنجم فوریه و با حجم نمونه ۴۴۳۹ بزرگسال آمریکایی با حاشیه خطای ۲ تا ۵ درصد انجام گرفت.

پیش از این نیز نتایج پیمایش مؤسسه «مورنینگ کانسالت» نشان می‌داد که ۳۳ درصد از آمریکایی‌های حامی حزب دموکرات، این سناتور ۷۸ ساله را دارای بیشترین شانس برای رقابت با ترامپ در انتخابات ماه نوامبر می‌دانند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
2
باید از سندرز حمایت کنیم چون گرفته به برجام بر میگردم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
0
باید از سندرز حمایت کنیم چون گرفته به برجام بر میگردم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
0
باید از سندرز حمایت کنیم چون گرفته به برجام بر میگردم
نظرات بینندگان