arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
فارین پالیسی:

اگر قرار بر قرنطینه باشد، چگونه باید خود را آماده کنیم؟

به این شرایط فکر کنید؛ شما در خانه گیر کرده اید. سه هفته کامل در خانه بوده اید و تنها یکی از اعضای خانواده شما می تواند هر دو روز یک بار از خیابان های خالی و خلوت به سوپر مارکت رفته و خرید کند. تعداد مبتلایان آلوده به ویروس کرونا در حال افزایش است. نه تنها دلتنگ رفتن به باشگاه ورزشی هستید، بلکه حتی دلتان برای رفتن سر کار هم تنگ شده است. این تجربه ای است که قبلاً برای صدها میلیون نفر از مردم در چین رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به این شرایط فکر کنید؛ شما در خانه گیر کرده اید. سه هفته کامل در خانه بوده اید و تنها یکی از اعضای خانواده شما می تواند هر دو روز یک بار از خیابان های خالی و خلوت به سوپر مارکت رفته و خرید کند. تعداد مبتلایان آلوده به ویروس کرونا در حال افزایش است. نه تنها دلتنگ رفتن به باشگاه ورزشی هستید، بلکه حتی دلتان برای رفتن سر کار هم تنگ شده است. این تجربه ای است که قبلاً برای صدها میلیون نفر از مردم در چین رخ داده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از فارین پالیسی، ویروس کرونا ثابت کرده که می تواند خیلی زود راهی سایر نقاط جهان(غیر از چین) شود. اگرچه تعداد کشورهای درگیر با کرونا هنوز زیاد نیست اما مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در حال حاضر هشدار داده اند که انتشار ویروس در ایالات متحده "اجتناب ناپذیر است".

در حالی که اقدامات چینی ها در خصوص قرنطینه شدید، چندان همراستا با دموکراسی ارزیابی نمی شوند، اما کره جنوبی نیز  محدودیت هایی را اعمال کرده و ایتالیا نیز ضمن قرنطینه شهرها، ایستگاههای بازرسی سلامتی در اطراف مراکز خطر فعال کرده است. بر این اساس، حتی اگر شما مانند بسیاری از خانواده های چینی در یک مجتمع مسکونی حبس نشوید ، اماکن عمومی ممکن است به مناطق واقعاً غیرقابل تردد تبدیل شوند و دفاتر ، کارخانه ها و مدارس بسته باشند.

بنابراین چگونه می توانید به بهترین شکل خود را آماده هفته ها قرنطینه کنید؟  در اینجا نکاتی را ذکر می کنیم که حاصل تجربیات افراد است که نوع قرنطینه در چین را از نزدیک دیده اند. این آماده سازی برای آخرالزمان نیست ، بلکه  قرار است خود را برای یک تجربه استرس زا و بسیار ناخوشایند اما موقت آماده کنید ، و بیشتر روی آمادگی روانی خود تمرکز کنید.

 

ملزومات بهداشتی را آماده کنید

اگرچه کمبود ماسک در بسیاری از کشورها رخ داده است ، اما کارخانه ها برای برآوردن تقاضا در حال افزایش هستند. ماسک ، ضدعفونی کننده دست و دستکش و همچنین حداقل برای یک ماه،  داروهای مهم خانگی را بخرید. (مشخص نیست که استفاده از ماسک در اماکن عمومی چقدر مفید است، اما ظاهر شدن بدون ماسک در یک فضای عمومی می تواند توجه مسئولین یا عدم رضایت عمومی را به خود جلب کند.) درمورد مسکن ها نیز دقت کنید و از  خرید داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند خودداری کنید. سیگار کشیدن و نوشیدن الکل نیز احتمال ابتلا به ذات الریه را بدتر می کند. سعی کنید تا جایی که می توانید آنها را ترک کنید.

کمبود مواد غذایی مسئله اساسی در چین نبوده است ، اما ذخیره برخی مواد غذایی مدت دار ضرری ندارد. سوپهای اماده متنوع  به ویژه در صورت بیماری توصیه می شوند. بعید به نظر می رسد که ذخیره آب بسیار مهم باشد ، اما اگر در جایی زندگی می کنید که آب شیر قابل آشامیدنی نداشته باشد بهتر است  آب جمع آوری کنید. ذخیره میوه و سبزیجات تازه اغلب سخت ترین کارها هستند ، بنابراین قرص های ویتامین ، به ویژه یک منبع قوی ویتامین C را خریداری کنید.

اگر قرار بر قرنطینه باشد، چگونه باید خود را آماده کنیم؟

 همه موارد ضروری را در نظر بگیرید

نگرانی اصلی در چین برای بیشتر مردم از بین رفتن غذا و آب نبوده است، بلکه شامل کمبود سایر لوازم خانگی به ویژه مواردی مانند خمیر دندان و شامپو بوده است. یکی از شهروندان بریتانیایی که در چین قرنطینه شده می گوید: "بسیاری از قفسه های دستمال توالت و مواردی مثل پوشک به سرعت خالی شده اند. اگر کودکی در خانه دارید شیر خشک، شکلات، آب نبات و حتی خرید اسباب بازی های کوچک را فراموش نکنید."

 

به سرعت تصمیم بگیرید کجا ساکن می مانید

قرنطینه چین به ویژه برای ده ها میلیون نفر از مردم که در طول سال نو قمری به دیدار خانواده خود رفتند بسیار ویرانگر بود و آنها هفته ها به دور از خانه های خود رها شدند. بعضی از کارگران مهاجر بی خانمان ماندند و مجبور شدند به خیابان ها رفته و گوشه کوچه ها شب را به صبح برسانند.  برخی نیز مجبور شده اند به سخاوت و مهمان نوازی دوستان یا غریبه ها اعتماد کنند.خارجی ها اغلب مجبور شده اند  برای تمدید ویزا درخواست کنند. پس اگر به هر دلیلی موقتا در کشوری غیر از کشور خود زندگی می کنید هر چه سریعتر فکری به حال خود کنید.

 

از نظر مالی آماده شوید

مشاغل کوچک و متوسط ​​در چین در آستانه فروپاشی قرار دارند. و در حالی که شرکت ها حقوق خود را پرداخت کرده اند (تحت فشار دولت) برخی دیگر از شرکت های کوچک قادر به پرداخت نیستند. بنابراین از هم اکنون به این فکر کنید که یک ماه بدون درآمد یا کاهش درآمد برای شما چه معنایی دارد و تا حد ممکن ذخیره مالی کنید یا کارهای خود را به حالت آنلاین دنبال کنید(در صورت امکان).

 

گسترش زندگی آنلاین و تغییر روال زندگی

 آدام رابینز  یک آمریكایی كه در شنژن در قرنطینه است ، گفت: این شرایط زندگی جدید، تغییر روال زندگی روزمره و مشکلات عاطفی باعث شده بیش از هر زمان دیگری احساس غریبگی و خارجی بودن داشته باشم. من اضطراب و افسردگی شدید دارم ولی  خوشبختانه ، درمانگر من جلسات آنلاین ارائه می دهد. "

همه افرادی که در شرایط قرنطینه قرار دارند در حال تغییر روال زندگی خود به شکل آنلاین هستند. تغییر سبک زندگی هم برای اهداف بهداشتی علیه ویروس و هم برای بقای روانشناختی.مهم است. سعی کنید از بازی های ویدئویی، بازی های گروهی با خانوادهف تماشای فیلم و سریال، پخت و پز ، مراقبت از گیاهان و حیوانات اهلی و روشهایی مشابه برای مبارزه با حس منفی قرنطینه استفاده کنید.

چین برای آموزش کودکان به کلاس های آنلاین روی آورده است. بد نیست شما نیز از فعالیت های آنلاین برای افزایش فعالیت های خود کمک بگیرید و حتی خریدهای خود را آنلاین انجام دهید تا مجبور به حضور در فروشگاهها نباشید. اگرچه ورزش در فضای بسته دشوار است اما در خانه نرمش کنید تا ذهنتان را آزاد کننید.

برای گذراندن مدت زمان زیادی با بچه ها آماده شوید

 لیمن استون ، یک آمریکایی که به دلیل تعطیلی مدارس در هنگ کنگ در خانه با کودکان گیر کرده بود ، توصیه های خوبی دارد: ”توصیه اصلی: نور خورشید را پیدا کنید. اگر می توانید ساختمان را ترک کرده و در یک فضای مشترک  با بچه ها بازی کنید» اگر بالکن دارید می توانید در بالکن بنشینید و  این کار را انجام دهید. با بچه ها تمرینات غیر درسی مثل بازی های آموزشی یا حتی آشپزی را انجام دهید.

حتی اگر تحت قرنطینه نباشید ، تعطیلی مدرسه یکی از محتمل ترین اثرات انتشار ویروس است. در مورد نوجوانان فشار روانی قرنطینه می تواند حتی سنگین تر از بزرگسالان باشد. گذراندن وقت با کودکان و نوجوانان گاهی سخت تر از حد تصور شما است پس هر چه زودتر آماده باشید.

برچسب ها: خواندنی ها
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
1
فعلا که بچه های ایرانی به موبایل و کانالهای مجازی معتادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
1
10
یکی از اشتباهاتی که بعضی از مردم و مسئولین کردند این بود که فکر کردند قرنطینه یعنی فقط مردم در خانه ها قرنطینه شوند درصورتیکه قرنطینه اصلی اینه که جلوی خروج مردم یک شهر آلوده به شهر های دیگر گرفته می شد.
نظرات بینندگان