arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

ترخیصی‌های کرونا در قم به ۴۹ نفر رسید

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا ساعت ۱۶ امروز هفتم اسفندماه جاری، ۴۹ نفر که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های قم بستری بودند، مرخص شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علی ابرازه عصر چهارشنبه در این زمینه افزود: تاکنون ۴۳۲ تَن از افراد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری‌شده‌اند.

به گفته وی، سه بیمارستان کامکار، فرقانی و امام رضا(ع) برای بستری بیماران مربوط به ویروس کرونا در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان این‌که حدود ۵۰ هزار بسته بهداشتی از سوی وزارت بهداشت به مردم قم اهداشده است، اضافه کرد: این بسته‌ها بین مردم توزیع‌شده و ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی دیگر نیز امشب توزیع می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تاکنون ۶۵۰ هزار ماسک در داروخانه‌ها توزیع کرده‌ایم، ادامه داد: برای حل معضل کمبود ماسک در قم، دستگاه تولید ماسک خریداری‌شده و در حال نصب است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این دستگاه روزانه ۲۰۰ هزار ماسک تولید خواهد شد.

مسوولان پیش‌تر اعلام کرده‌اند: در پی شیوع نسبی بیماری کرونا در قم تاکنون ۱۶ نفر جان‌باخته‌اند و ۳۲۰ مشکوک به کرونا نیز بستری و تحت نظر هستند که ۴۰ نفرشان بدحال هستند که البته بر اساس آمارهای موجود، اغلب آن‌ها را بیماران آنفولانزا تشکیل می‌دهند اما برای اطمینان از عدم ابتلای به کرونا، تحت آزمایش و بررسی‌های ویژه قرار دارند.

در پی شیوع نسبی بیماری کرونا در قم مسوولان استان و دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سایر نهادها و ارگان ها سلسله اقداماتی را برای مهار این بیماری و مقابله با تبعات بهداشتی، روانی و اقتصادی آن در دستور کار قرار دادند.

در همین رابطه بسیاری از علما، مراجع و آیات عظام از جمله آیات ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، موسی شبیری زنجانی، یوسف صانعی، بیات زنجانی و علیدوست در پیام های جداگانه بر ضرورت و حتی وجوب شرعی از رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی و توصیه مقامات پزشکی از جمله عدم حضور در اجتماعات و مراکز و اماکن عمومی تاکید کرده اند.

ویروس کرونا تاکنون به ۱۸ استان کشور سرایت و ۱۳۹ تن را مبتلا نموده که از این بین ۱۹ تن جان خود را از دست داده اند.

بسیاری از کارشناسان برغم تاکید بر بی دلیل بودن ترس و وحشت از این بیماری، بر ضرورت رعایت دقیق توصیه های پزشکی پافشاری کرده و از احتمال شیوع فاجعه آمیز این بیماری در قم و سایر نقاط کشور در صورت عدم توجه به این توصیه ها بویژه پرهیز از حضور در مراکز عمومی و اجتماعات سخن می گویند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان