arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

اختصاص ۱۸ مرکز درمانی در تهران به مبتلایان ویروس کرونا

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در تهران ۱۸ مرکز درمانی به مبتلایان ویروس کرونا اختصاص پیدا کرده و همزمان با بیمارستان‌هایی که در آماده باش هستند، دو بیمارستان نظامی هاجر و بعثت تهران نیز آمادگی پذیرش این بیماران را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش وزارت بهداشت، پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: در راستای خدمت رسانی سریع به مردم در ارتباط با ویروس کرونا جدید، علاوه بر دستورالعمل‌های پیشگیری که از طریق وزارت بهداشت به اطلاع عموم مردم و ادارات رسیده، تیم‌های عملیات ویژه نیز تشکیل شده است. در این راستا در تهران ۵۰ آمبولانس و ۵۰ تیم عملیاتی تدارک دیده شده است. این تجهیزات کاملا مجهز بوده و امکانات لازم برای خدمت رسانی به مردم را داشته و هرجایی که لازم باشد، افراد را از بیمارستانی به بیمارستانی دیگر، از منزل به بیمارستان و از مراکز جامع سلامت به بیمارستان منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: خدمت رسانی توسط تیم ویژه علاوه بر ۱۱۵ از طریق خطوط تلفنی مستقل انجام می‌شود. همچنین در هر شهری بیمارستان ویژه ویروس کرونا تجهیز شده که آمادگی پذیرش و خدمت رسانی به موارد مثبت ویروس کرونا را دارد.

همکاری بین بخشی در مورد کرونا

کولیوند با اشاره به همکاری کلیه دستگاه‌ها در موضوع ویروس کرونا بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از بیماران مداوا شده و مرخص شده‌اند و می‌توان گفت که همکاران ما در حوزه سلامت به طور شبانه روزی کار می‌کنند. امروز نیز با حضور نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی، جلساتی در مورد مدیریت تجمعات و شرایط کنترل و پیشگیری در زندان‌ها، راه آهن‌ها، فرودگاه‌ها، متروها و سایر موارد برگزار شد و در این جلسه، دستورالعمل‌هایی صادر شده که ابلاغ خواهد شد.

پیشگیری از کرونا ساده است

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: پیشگیری از ویروس کرونا بسیار ساده است. مردم باید شست‌وشوی مکرر دست‌ها را جدی بگیرند. اگر کسی علائم سرما خوردگی، تب، سرفه و بدن درد دارد، به خودی خود، نکات بهداشتی را رعایت کرده و از دیگران فاصله بگیرد.

استفاده از ماسک برای افراد سالم ضروری نیست

کولیوند در ادامه با بیان اینکه استفاده از ماسک در افراد سالم ضرورتی ندارد، اما بیماران حتما از ماسک باید استفاده کنند، افزود: لازم است مردم در این راستا آرامش خود را حفظ کنند و با سیستم بهداشت و درمان همکاری کنند و اگر در مورد ویروس کرونا سوالی دارند، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند. این سامانه پاسخگوی تمامی سوالات مردم است. شماره انتقال بیمار در شرایط اضطرار نیز ۱۱۵ است.

آموزش طلبه‌ها در راستای پیشگیری از کرونا

وی اظهار کرد: برای آموزش طلبه‌ها نیز برنامه ریزی ویژه‌ای انجام خواهد شد تا در ایام ماه رجب و رمضان که برای سخنرانی به نقاط مختلف می‌روند، اطلاعات لازم درباره پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را به مردم انتقال دهند.

وضعیت بیمارستان‌ها مطلوب است

کولیوند گفت: در بیمارستان‌ها وضعیت خدمت رسانی مطلوب است. تعدادی از بیماران بستری در بیمارستانی‌های قم مرخص شده و در بیمارستان مسیح دانشوری نیز تعدادی از بیماران از بخش مراقبت‌های ویژه به قرنطینه منتقل شده‌اند.

بهترین راهکار، رعایت بهداشت است

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: مردم می توانند از طریق شماره ۱۹۰ اطلاعات لازم را دریافت کنند، افرادی که علائمی مانند تنگی نفس، تب یا تندی تنفس را در خود مشاهده می‌کنند به مطب‌ها و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند. در این مراکز تیم‌های عملیاتی ویژه برای این خدمات در نظر گرفته است و اگر بیمار نیاز به انتقال داشته باشد، از مراکز به بیمارستان‌های مرجع منتقل می‌شوند و در بیمارستان از آنها تست گرفته می‌شود یا اینکه با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند.

کولیوند گفت: خواهش ما این است که مردم این سامانه را زیاد مشغول نکنند، زیرا ۱۱۵ برای فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته شده و اگر مشغول باشد، ممکن است بیمار دیگری که وضعیت اورژانسی دارد از خدمت باز بماند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان