arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸

مرگ سه نفر بر اثر کرونا در لاهیجان تایید شد

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت : تاکنون از هفت مورد فوتی مشکوک به کرونا در لاهیجان تست سه نفر از آنان تایید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرگ سه نفر بر اثر کرونا در لاهیجان تایید شد

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت : تاکنون از هفت مورد فوتی مشکوک به کرونا در لاهیجان تست سه نفر از آنان تایید شده است.

سیداسماعیل میرغضنفری با اشاره به اینکه از بقیه فوتی ها اطلاع نداریم و اگر به نتیجه رسید ، فوری اطلاع رسانی می شود، افزود : دغدغه و نگرانی از انتشار ویروس کرونا وجود دارد و مردم خواهان دریافت اطلاعات صحیح و کامل از وضعیت و شرایط انتشار و ابتلا و درمان این ویروس هستند و ما موظفیم صادقانه موارد مبتلا و درمان را با مردم در میان بگذاریم.

فرماندار لاهیجان با انتشار فایل صوتی خطاب به مردم هم خواستار همراهی و همکاری آنان در مدیریت و مقابله با کرونا ویروس شد و گفت: اگر تمام امکانات را بکار بگیریم فقط بخشی از مشکلات را می توانیم مدیریت کنیم و بخش عمده آن به همراهی مردم بر می گردد.

وی از مردم خواست : در خانه مانده و بیرون نروند ، خانواده و فرزندان خود را مدیریت کنند تا در مکان های شلوغ چون معابر، پارک ها و مکان های مورد تردد عام حضور نیابند.

وی تصریح کرد : مردم مکان زندگی خود را با اسپند و مواد ضدعفونی کننده دود دهند و سعی کنند که فضا را به صورت غیر آلوده نگهداری کنند و در موقع برگشت به داخل منزل خود را در حیاط خانه استرلیزه نمایند وحتما با استفاده از آب و صابون در ورودی خانه یا حیاط دستان خود را شستشو دهند.

وی اظهارداشت : مردم نگرانی به خود راه ندهند چون این ویروس یک دوره دارد و دوره ها زودگذر خواهد بود و با گرم شدن هوا و مدیریتی که انجام می شود می توانیم بر این ویروس غلبه پیدا کنیم.

وی یادآورشد : استان گیلان آلوده شده است و شهرستان لاهیجان در مسیر تردد قرار دارد و توریست پذیر است احتمال اینکه آلودگی بیشتر از سایر جاها باشد ، وجود دارد و باید رعایت کرد.

وی گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان های دولتی و بخش خصوصی توانایی پوشش دادن و درمان بیمارها را دارند ضمن آنکه برای شرایط اضطرار نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

فرماندار لاهیجان گفت : از گروه های مردم نهاد نیز برای توزیع دستکش ، ماسک و دیگر اقدامات کمک گرفته شده و شهرداری نیز از روز گذشته ضد عفونی اماکن عمومی شهر لاهیجان را آغاز نموده است.

وی یادآور شد : با همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی و عمومی می توان از این مسیر به سلامت عبور کرد.

وی در مورد علت فوت پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان نیز گفت: علت فوت او تاکنون مشخص نشده است و در صورت مشخص شدن و تایید تست وی ، به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرستان لاهیجان دو بیمارستان دولتی و دو بیمارستان بخش خصوصی دارد که یکی از بیمارستان های قدیمی این شهر برای ایزوله بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان