arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸

تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در نروژ / فرد مبتلا از چین بازگشته بود

وزارت بهداشت نروژ چهارشنبه شب ابتلای یک شهروند این کشور به ویروس کرونا را تایید کرد. تاکنون ویروس کورونا در ۱۵ کشور اورپایی شیوع پیدا کرده است و ایتالیا با ۱۱ مورد فوتی بالاترین آمار مرگ و میر کرونا در اروپا را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در نروژ / فرد مبتلا از چین بازگشته بود

وزارت بهداشت نروژ چهارشنبه شب ابتلای یک شهروند این کشور به ویروس کرونا را تایید کرد.

به گزارش المیادین، وزارت بهداشت نروژ افزود: این شهروند نروژی اواخر هفته گذشته از چین بازگشته بود، اما ابتدا علایم بیماری در وی مشاهده نشد.

براساس این گزارش، وی در منزلش قرنطینه شده است.

تاکنون ویروس کورونا در ۱۵ کشور اورپایی شیوع پیدا کرده است و ایتالیا با ۱۱ مورد فوتی بالاترین آمار مرگ و میر کرونا در اروپا را دارد.

اتحادیه اروپا که بارها نگرانی خود را از گسترش ویروس کرونا در کشورهای عضو از جمله ایتالیا اعلام کرده، روز چهارشنبه از اختصاص ۲۳۰ میلیون یورو برای مقابله با این بیماری خبر داد.

طبق آخرین گزارش‌ها، تعداد کشته‌های کرونا در سراسر جهان به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

ویروس جدید کرونا که رسما COVID-۱۹ نامیده می‌شود، آذرماه گذشته در شهر ووهان چین ثبت شد و از آن زمان به بعد به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده به طوری که سازمان جهانی بهداشت را مجبور کرد تا وضعیت اضطراری بهداشتی در جهان اعلام کند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: شیوع این بیماری فقط مشکل ایتالیا نیست و ویروس کرونا اقتصاد اروپا را تهدید می‌کند.

این رسانه افزود: گسترش این بیماری در چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا نگرانی‌ها درباره اختلال در زنجیره تامین جهانی را تشدید کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان