arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
به خاطر کرونا؛

ترکیه پروازها به ایران را به حالت تعلیق درآورد

مقامات هواپیمایی ترکیه روز چهارشنبه از توقف پروازهای میان ترکیه و ایران خبر دادند. شرکت های مسافرتی ایران می توانند با شرط ورود بدون مسافر، مسافران را از ترکیه به ایران حمل کنند. مسافران ترکیه در این پروازها حمل نخواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات هواپیمایی ترکیه روز چهارشنبه از توقف پروازهای میان ترکیه و ایران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اداره کل هواپیمایی ترکیه (DGCA) اعلام کرد: پروازهای تجاری بین ترکیه و ایران به دلیل گسترش ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است.

براساس بیانیه اداره هواپیمایی ترکیه که در صفحه توییتری منتشر شده است: پروازهای مسافری بین ترکیه و ایران تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است و شرکت های مسافرتی ایران می توانند با شرط ورود بدون مسافر، مسافران را از ترکیه به ایران حمل کنند. مسافران ترکیه در این پروازها حمل نخواهند شد.

شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش) روز سه شنبه تعداد سفرهای روزانه خود به تهران را به دو مورد کاهش داد و پروازهای برگشت فقط برای مسافران ترکیه را محدود کرد.

ترکیه همچنین مرزهای زمینی و خدمات ریلی خود را با ایران بست.

دکتر فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه با اعلام اینکه "بنا به درخواست ایران، کیت‌ تشخیص کرونا به این کشور خواهیم فرستاد"، تاکید کرد که تست ایرانی های ورودی به ترکیه در روزهای گذشته منفی بوده است و هیچیک به ویروس کرونا مبتلا نبوده اند.

وزیر بهداشت ترکیه طی سخنانی در نشست کمیته علمی ویروس کرونا در آنکارا اعلام کرد: ایران از ما درخواست کیت‌ تشخیص کرونا کرده است که تا فردا (پنجشنبه) به این کشور خواهیم فرستاد.

وی با بیان این که، کمیته علمی براساس میزان خطرپذیری، نوع رویکرد ترکیه نسبت به شیوع این ویروس را تعیین خواهد کرد، افزود: به رغم شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها، ما با اتخاذ تدابیر موثری تاکنون مانع ورود آن به ترکیه شده‌ایم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان