arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
وکس:

چگونه ویروس کرونا منجر به موجی از دورکاری آنلاین در اقصی نقاط جهان شده است؟

در میان هراس از بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا، بسیاری از افراد به خواست خود یا با صلاحدید محل کارشان در خانه کار می کنند. این موضوع باعث شده اهمیت فضای مجازی، دورکاری آنلاین و فعالیت در فضای مجازی بیش از هر زمان دیگری برجسته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در میان هراس از بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا، بسیاری از افراد به خواست خود یا با صلاحدید محل کارشان در خانه کار می کنند. این موضوع باعث شده اهمیت فضای مجازی، دورکاری آنلاین و فعالیت در فضای مجازی بیش از هر زمان دیگری برجسته شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از وکس، ویروس کرونا که با شدت و سرعتی باورنکردنی در حال ورود به کشورهای مختلف جهان است، تاثیری محسوس بر وضعیت اشتغادل نیز گذاشته است. اما به نظر می رسد این تاثیر به واسطه فضای مجازی تا حد زیادی کنترل شده است.

ویروس کرونا که از ووهان چین سرچشمه گرفته است ، اثرات موج داری در سراسر جهان ایجاد کرده است و در حالی که سازمان های بهداشتی برای مهار و درمان شیوع این بیماری تلاش می کنند، مردم نیز در تلاشند روند فعالیتهای خود را به شکلی متفاوت تر از گذشته ادامه دهند.

پس از وقوع  موارد ابتلای جدید خارج از چین ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده از آمریکایی ها می خواهد تا از مدارس و محل های کار خود در مورد برنامه های احتمالی جایگزین آنلاین مانند کار آنلاین از خانه ، سؤال کنند شرکت های مختلف نیز از ووهان تا سیلیکون ولی در تلاشند ابزارهای آنلاین را برای انجام فعالیت ها به شکل دورکاری توسعه دهند.

دانیل ژانگ ، مدیرعامل علی بابا(بزرگترین خرده روشی آنلاین چین) ، در گفتگوی اخیر خود با سرمایه گذاران گفت: "این بحران یک چالش بسیار بزرگ برای جامعه است، اما همچنین به افراد، فرصتی می دهد تا یک روش جدید برای زندگی و شیوه کار خود امتحان کنند.

کیت لیستر ، رئیس شرکت جهانی تحلیل کار می گوید : "این شرایط موقت دو درس بزرگ به شرکت ها می دهد. الف) کارها را می توان از طریق دورکاری نجام داد و ب) افرادی که قبلاً عادت کرده اند از راه دور کار کنند ، انتقال به این حالت  را آسان تر می کنند."

استیو کینگ ، مدیر  شرکت مشاوره در زمینه تجارت های خرد می گوید:" شوک اولیه از شیوع کرونا نباید باعث توقف کارها شود. شرکت های رو به رشد باید بیاموزند چگونه از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند."

اگرچه دورکاری آنلاین برای مشاغلی مثل برنامه نویسی، فعالان حوزه مطبوعات و رسانه، مشاغل مارکتینگ و بازاریابی و مواردی مشباه چندان دشوار نیست، اما برای مشاغلی مثل رستورانها استفاده از این روش کمی دشوار تر است، گرچه حتی همین مشاغل نیز می توانند سرویس سفارشات خود را آنلاین و کرده و بخش مراجعه حضوری را تعطیل کنند.

برچسب ها: فناوری ، کرونا
نظرات بینندگان