arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸

آمار نمونه مثبت کرونا در مازندران به ۱۱ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که آزمایش افرادی که ابتلا به کرونا در آنها در استان مثبت بوده به ۱۱ نفر رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر سید عباس موسوی پنجشنبه شب  افزود : تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا در استان بیشتر از این میزان است ، ولی تعداد قطعی افرادی که نمونه اشان مثبت بوده به ۱۱ نفر رسیده است که در مراکز درمانی و بیمارستانی تحت درمان قرار دارند.


وی رعایت خود مراقبتی و راهکارهای پیشگیرانه از جمله جلوگیری از اجتماعات و مسافرت های غیر ضروری را مهم ترین راهکار برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در استان مازندران دانست و گفت که تعطیلی دانشگاهها و یا مدارس به منظور انجام مسافرت نبوده، بلکه در راستای طرح های پیشگیرانه و جلوگیری از انتشار بیماری است و به مردم استان توصیه می شود تا تعطیلی این مراکز را فرصتی برای مسافرت ها قرار ندهند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدرت بالای انتشار ویروس کرونا را دلیل اصلی برای برخی اقدام های پیشگیرانه در استان بیان کرد و خواهان رعایت موارد خود مراقبتی از سوی شهروندان شده است.


دکتر موسوی استقرار گیت های تب سنجی در مبادی ورودی مازندران از تهران را یکی از اقدامات پیشگیرانه مهم در استان در مقایسه با سایر استان های کشور بیان و اضافه کرد : تمام مسافران ورودی در این گیت ها تب سنجی می شوند و در صورتی که تب بالا به عنوان یکی از نشانه های ویروس کرونا را داشته باشند، به مراکز درمانی مجهز شده در مناطق چهارگانه انتقال داده می شوند.

ازندران دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران با مدیریت جداگانه است . پیش از این چهار مورد نمونه گیری به ویروس کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مثبت اعلام شد و در مجموع آمار جمعیت ابتلا به ویروس کرونا در استان به ۱۵ نفر رسید.

دانشگاه علوم پزشکی بابل هم پنجشنبه شب بیماران کرونا مثبت زیر پوشش این دانشگاه را چهار نفر اعلام کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان