arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

اسرائیل در کرانه باختری ۱۸۰۰ واحد مسکونی احداث می‌کند / ادعای وزیر جنگ اسرائیل: حتی یک وجب از خاک اسرائیل را به عرب‌ها نخواهیم داد

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، مقام‌های اسرائیل با احداث یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت کردند. منابع اسرائیلی پیش از این نیز اعلام کرده بودند که نتانیاهو تصمیم گرفته سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شرق شهر قدس احداث کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، شورای عالی برنامه‌ریزی شهری رژیم صهیونیستی با طرح احداث یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی -نفتالی بنت وزیر جنگ این رژیم- موافقت کرده است.

بر اساس این طرح شهرک‌های صهیونیست‌نشین جدیدی در کرانه باختری احداث خواهد شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در همین رابطه مدعی شد که حتی یک وجب از خاک اسرائیل را به عرب‌ها نخواهیم داد.

منابع صهیونیستی پیش از این نیز اعلام کرده بودند که نتانیاهو تصمیم گرفته سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شرق شهر قدس احداث کند.

نتانیاهو وعده داده که شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق اشغالی کرانه باختری رود اردن و دره اردن را که بخشی از طرح صلح پیشنهادی دونالد ترامپ است به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه خواهد کرد.

رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۸ بهمن‌ماه همراه با نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به معامله قرن اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

ترامپ همچنین ۲ هفته پیش از انتخابات پارلمانی فروردین ماه رژیم صهیونیستی، با امضای سندی حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان که در جنگ ۱۹۶۷میلادی اشغال شده بود را به رسمیت شناخت.

اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در این زمینه، خشم جامعه مسلمانان و اعراب را برانگیخت و با واکنش‌های منفی جامعه جهانی روبرو شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان