arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

منابع مخالف سوری: ۱۶ نظامی ارتش سوریه در حملات ترکیه کشته شدند

دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، روز جمعه اعلام کرد که دستکم ۱۶ نظامی ارتش سوریه در حمله ترکیه به شمال غرب سوریه کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، روز جمعه اعلام کرد که دستکم ۱۶ نظامی ارتش سوریه در حمله ترکیه به شمال غرب سوریه کشته شدند.

به گزارش الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه به محل دقیق کشته شدن این نظامیان هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این حملات پس از ان روی می‌دهد که «فخرالدین آلتون» رییس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه بامداد جمعه در پی کشته شدن ده‌ها نظامی این کشور در حمله هوایی به حومه ادلب سوریه گفت که به این حمله پاسخ متقابل خواهند داد.

آلتون گفته بود که دولت انکارا تصمیم گرفته است به نظام سوریه که به گفته وی به روی نظامیان ترک اسلحه گرفته‌اند، پاسخ متقابل بدهد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه پنجشنبه شب اعلام کرد که دستکم ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی در حومه ادلب کشته شدند، هرچند مقام های ترکیه تنها کشته شدن ۲۹ نظامی و زخمی شدن ۳۶ سرباز این کشور در حمله هوایی را تایید کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در واکنش به کشته شدن نظامیان ترکیه‌ای اعلام کرد که سربازهای کشته شده ترکیه در میان تروریست‌ها حضور داشتند و آنکارا درباره حضور نظامیانش در ادلب به مسکو اطلاع نداده بود.

بدنبال کشته شدن نظامیان ترکیه‌ای که بصورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند و به درخواست آنکارا٬‌ ناتو امروز نشست فوق العاده برگزار کند.

سخنگوی دولت ترکیه پیشتر گفته بود که کشورش روز جمعه از اعضای ائتلاف ناتو خواسته است که تشکیل جلسه اضطراری دهند.

بدنبال پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، تنش‌ها میان ترکیه و روسیه از یک سو و میان دولت آنکارا و دمشق از سوی دیگر شدت گرفته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان