arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

آمارهای نزولی بازار تلفن همراه در سایه کرونا / احتمال سقوط 2.3 درصدی فروش گوشی های هوشمند

انتظار می رود که امسال بازار گوشی های هوشمند در سایه شیوع کرونا روندی کاهشی را طی کند. محققان IDC تخمین می زنند که بازار جهانی تلفن در سال 2020 با 1.3 میلیارد محموله، کاهشی 2.3 درصدی را تجربه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتظار می رود که امسال بازار گوشی های هوشمند در سایه شیوع کرونا روندی کاهشی را طی کند. محققان IDC تخمین می زنند که بازار جهانی تلفن در سال 2020 با 1.3 میلیارد محموله، کاهشی 2.3 درصدی را تجربه کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پیش بینی می شود ویروس کرونا در بازار جهانی گوشی های هوشمند در سال 2020 تأثیری محسوس و منفی بگذارد. موضوعی که حداقل از هفته ها پیش قابل پیش بینی بود.

 براساس پیش بینی منتشرشده در روز پنجشنبه توسط محقق بازار IDC ، این شرکت تخمین می زند که COVID-19 باعث کندتر شدن حمل و نقل گوشی های هوشمند در سطح جهان می شود و در مقایسه با گذشته 10.6 درصد کاهش را نشان می دهد. IDC می گوید ، محموله های جهانی پس از کاهش یافتن نرخ شیوع کرونا دوباره رشد خواهند کرد که دلیل آن تا حدودی به رشد بازار 5G مرتبط است.

نوع جدید ویروس کرونا یک بیماری شبیه ذات الریه ایجاد می کند که در ماه دسامبر در ووهان ، چین کشف شد و هم اکنون بیش از 82000 نفر را آلوده کرده و بیش از 2800 نفر را در سراسر جهان کشته است. با همه خبرهای بد، IDC انتظار دارد که کارگران چینی به تدریج به کارخانه ها برگردند و وضعیت تولید و فروش را به شرایط عادی نزدیک تر کنند.

ساتگیتیکا اسریواستاوا، تحلیلگر ارشد تحقیق در حوزه دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان در IDC می گوید: کرونا دلیل اصلی برای گسترش روند فعلی انقباضی در بازار تلفن های هوشمند و کاهش رشد در نیمه اول سال بود. در حالی که چین ، بزرگترین بازار تلفن های هوشمند ، بزرگترین آسیب ها را متحمل شده است، اما به هر حال این کشور تاثیر خود را به ایر کشورهای زنجیره تامین تلفن همراه گذاشته است.

اسریواستاوا افزود مسائلی از قبیل تعطیل شدن کارخانه ، دستورات قرنطینه و محدودیت های سفر باعث می شود تا فروشندگان نتوانند دستگاه های خود را به موقع تولید و روانه بازار کنند. انتظار می رود که این وضعیت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بهتر شود زیرا شرایط کنترلی پیرامون شیوع بیماری بهبود می یابد و 5G نیز به بازار قدرت می بخشد.

وی وانگ ، مدیر تحقیقات IDC می گوید: "ما پیش بینی می کنیم بازار داخلی چین در مقایسه با سال گذشته تقریبا 40٪  کاهش یابد و حتی با بهبودی بالقوه در ماه مارس ، رسیدن به سطح فروش این کشور در سال گذشته هنوز دشوار خواهد بود."

نظرات بینندگان