arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

آخرین اخبار از کرونا در ساوه/ ۵ مثبت و ۳ فوتی

رییس علوم پزشکی ساوه گفت: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون نتیجه آزمایش ۵ نفر در ساوه مثبت بوده است که در بیمارستان‌های مدرس و چمران ایزوله شده و در حال دریافت خدمات درمانی هستند و در مجموع در این مدت سه نفر نیز فوت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس علوم پزشکی ساوه گفت: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون نتیجه آزمایش ۵ نفر در ساوه مثبت بوده است که در بیمارستان‌های مدرس و چمران ایزوله شده و در حال دریافت خدمات درمانی هستند و در مجموع در این مدت سه نفر نیز فوت کردند.

دکتر عباس نیک روش در نشستی با خبرنگاران به بیان اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا ویروس پرداخت و اظهار کرد: هماهنگی بین بخشی و هماهنگی با سایر ادارات و تشکیل جلسات متعدد با محوریت کرونا ویروس و مدیریت و پیشگیری از عفونت حاد تنفسی از جمله اقدامات بوده است.

وی به تاثیر اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها پرداخت و افزود: ایجاد حساسیت از طریق اطلاع رسانی توام با آموزش، تدبیر مناسبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بود که به خوبی انجام شد. معتقدیم در عین ایجاد حساسیت باید استرس را نیز کاهش داده و چتر خدمات را گسترده‌تر کنیم.

نظارت و مدیریت بر تردد مسافرین بویژه در ورودی شهر از سمت قم و برپایی چادر سلامت برای انجام تست و غربالگری از دیگر اقدامات تریاژی بوده است که بر اساس آن در مبادی ورودی با استفاده از دستگاه طب سنج مسافرین غربالگری می‌شوند.

وی افزود: دوری از تجمعات مهمترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس است. این ویروس نسبت به آنفولانزا کشندگی کمتری دارد، اما گسترش شیوع آن بالاست.

ضدعفونی کردن محیط‌های اداری و کاری از دیگر توصیه‌ها در قالب دستور العمل کشوری است و باید روسای ادارات و کارفرمایان سفیر سلامت باشند و دغدغه سلامت مردم و کارکنان در اولویت باشد.

وی در ادامه به سطح بندی ارائه خدمات اشاره کرد و افزود: شهروندان به صرف یک سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنند بلکه با مراجعه به درمانگاه و کلینیک به درمان خود بپردازند و اجازه بدهند بیمارستان‌ها به موضوع اصلی درمان مبتلایان و افراد مشکوک بپردازند.

نیک روش به غربالگری در واحد‌های تولیدی و صنعتی به صورت روزانه نیز اشاره کرد و افزود: آموزش لازم برای این کار در محیط‌های کارگری ارائه شده است.

وی گفت: تامین مواد ضدعفونی کننده و زیرساخت‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری در مراکز بهداشتی و درمانی و عموم مردم در دستور کار است. دیروز اولین محموله شامل پنج هزار ماسک جراحی معمولی به همت خیرین سلامت و دانشکده برای شهرستان خریداری شده که توزیع می‌شود.

رییس علوم پزشکی ساوه گفت: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون نتیجه آزمایش ۵ نفر مثبت بوده است که در بیمارستان‌های مدرس و چمران ایزوله شده و در حال دریافت خدمات درمانی هستند و در مجموع در این مدت سه نفر نیز فوت کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع تاکنون نتیجه آزمایش ۱۰ بیمار مشکوک نیز منفی اعلام شده است، گفت: بیمارانی که نتیجه آزمایش آنان مثبت بوده است به سمت تشدید مراقبت در فضای قرنطینه هدایت شده اند و افرادی که نتیجه آزمایش آن‌ها منفی بوده است به سمت کاهش مراقبت و خروج از ایزوله هدایت می‌شوند.

وی به روند رو به رشد شیوع این بیماری در روز‌های آینده و رسیدن به پیک خبر داد و افزود پیش بینی می‌شود که در حالت خوش بینانه تا ۱۵ فروردین و در حالت بدبینانه تا پایان بهار این ویروس وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان