arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

آلمان: شورای امنیت به خاطر کرونا، کره شمالی را از برخی تحریم‌ها معاف می‌کند

بر اساس گفته سفیر آلمان در سازمان ملل، شورای امنیت این سازمان اعلام کرد قصد تصویب یک سری معافیت‌ها برای تحریم‌های سنگین اعمال شده علیه کره شمالی به منظور کمک به این کشور فقیر در مبارزه با ویروس کُرونا را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس گفته سفیر آلمان در سازمان ملل، شورای امنیت این سازمان اعلام کرد قصد تصویب یک سری معافیت‌ها برای تحریم‌های سنگین اعمال شده علیه کره شمالی به منظور کمک به این کشور فقیر در مبارزه با ویروس کُرونا را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستوف هاسگن، سفیر آلمان در سازمان ملل و رئیس کمیته‌ای در شورای امنیت این سازمان که اقدام به وضع تحریم علیه کره شمالی به منظور وادار کردن این کشور به متوقف کردن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن کرده عنوان کرد: موضوع ویروس کُرونا در شورای امنیت مورد بحث قرار گرفت و کمیته فورا به صادر کردن تجهیزات لازم برای مبارزه با این بیماری (به کره شمالی) مجوز داد.

کشور کره شمالی از زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی ضعیفی برای مبارزه با ویروس کرونا برخوردار بوده و از طرفی در جهان منزوی شده است.

هاسگن بعد از یک نشست شورای امنیت سازمان ملل در پشت در‌های بسته درباره کره شمالی خاطر نشان کرد: مشکل اکنون این است که کره شمالی هم اکنون مرزهایش را بسته است.

او خاطر نشان کرد: اعضای شورای امنیت سازمان ملل از کره شمالی خواستند اجازه به ورود این تجهیزات به خاک خود دهد تا بتوان از جمعیت این کشور (در برابر بیماری) محافظت کرد. او با این حال درباره این تجهیزات جزئیات بیشتری ارائه نداد.

پیونگ یانگ تا کنون ابتلای هیچ موردی ازمردم این کشور به ویروس کُرونای جدید را اعلام نکرده است. این در حالی است که در کشور چین، اصلی‌ترین حامی کره شمالی، تا کنون این ویروس بیش از ۲۷۶۰ کشته بر جای گذاشته و در کره جنوبی نیز بیش از ۱۷۰۰ مورد ابتلا به کُرونا گزارش شده است.

هاسگن خاطر نشان کرد، شورای امنیت هیچ نظری درباره این که چه تعداد فرد مظنون به ابتلا به ویروس کُرونای جدید در کره شمالی یا چه تعداد مورد شناخته شده از مبتلایان به این بیماری در این کشور ممکن است وجود داشته باشد ندارد.

وی افزود: این کشور یک کشور به شدت بسته است بنابراین اطلاعاتی که از آن خارج می‌شود شدیدا محدود هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
پس ایران چی؟
نظرات بینندگان