arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

وزیر دفاع: آمادگی نیرو‌های مسلح برای ایجاد بیمارستان‌های سیار در کشور

سرتیپ حاتمی آمادگی وزارت دفاع را برای برپایی بیمارستان های سیار، تولید ماسک و کیت‌های تشخیص ویروس، ساخت برانکارد، تخت و آمبولانس ایزوله برای مقابله با کرونا اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح نیز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که صبح امروز برگزار شد، با اعلام آمادگی این وزارتخانه در جهت برپایی بیمارستان های سیار، تولید ماسک و کیت های تشخیص ویروس، ساخت برانکارد، تخت و آمبولانس ایزوله گفت: نیروهای مسلح آماده هستند تا در حوزه نیروی انسانی نیز به بخش درمانی کشور کمک کنند .

وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به تجربه کشورهای دیگر در مقابله با کرونا بر آگاهی و اطمینان بخشی به جامعه، شفافیت و پاسخگویی دقیق تاکید کرد و گفت: تعطیلی مدارس با نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به رایگان شدن تماس با سامانه 4030 گفت: درگاه اینترنتی با هدف تشخیص و پایش و پاسخگویی به مردم اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت به تعطیلی اعزام زائران نوروزی به عتبات عالیات در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: ثبت نام حج تنها به شکل الکترونیک و بدون حضور مردم انجام می شود.

معاون دادستان کل کشور و نماینده نیروی انتظامی نیز از کشفیات تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی و برخورد با احتکارکنندگان در این زمینه خبر دادند.

در این جلسه در خصوص تردد در مرزها، ایجاد فضاهای بیمارستانی، تولید ماسک و تجهیزات پزشکی، اقلام مکشوفه، تعطیلی مدارس، ساعت کار کارمندان و دورکاری کارمندان پرریسک، تولید شوینده ها، کاهش سفرهای بین شهری، بحث و تبادل نظر شد که مصوبات آن از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان