arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

الجزیره: پهپادهای ترکیه مواضع ارتش سوریه را در ادلب هدف قرار دادند

شبکه الجزیره مدعی شد که پهپادهای ترکیه مواضع ارتش سوریه را در جنوب استان ادلب هدف قرار داده و خسارات مالی به نیروهای سوریه وارد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه الجزیره قطر به نقل از خبرنگار خود در شمال سوریه خبر داد که پهپادهای نظامی ترکیه برخی از مواضع نیروهای سوریه را در جنوب شرقی ادلب هدف قرار داده است.

بر اساس ادعای این شبکه، حملات پهپادی ترکیه علیه نیروهای سوری در نزدیکی شهرک «معصران» رخ داده است.

شبکه تلویزیونی «اورینت» (وابسته به مخالفان دولت سوریه) نیز مدعی شد که در این حمله چهار پهپاد ترکیه مشارکت داشته‌اند.

«عمر مدینه»، خبرنگار سوری معارض نیز در توییت خود مدعی شد که پهپاد‌های ترکیه یک دستگاه تانک روسیه را در جبهه «الطلحیه» واقع در شمال شهر سراقب را به همراه یک خودروی «بی.ام.پی» و چند خودروی حامل مهمات در شهرک معصران هدف قرار داده است.

پهپادهای ترکیه دیروز نیز به مواضع ارتش سوریه که در حال نبرد با گروه‌های تروریست است، هدف قرار داده بود و وزارت دفاع ترکیه فیلم این حملات را منتشر کرده بود.

استان ادلب سوریه از دیروز در پی کشته شدن ۳۳ نظامی ترکیه در حملات هوایی روسیه و سوریه کشته شدند. ترکیه بعد از این حادثه، از ناتو خواسته است بر فراز ادلب منطقه پرواز ممنوع اعلام کند. با این حال ناتو صرفاً به حمایت زبانی بسنده کرده است.

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از ۳۰ نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیروهای ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می افتاد و شماری از نیروهای ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز گفت که آنکارا از رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد حمایت عملی از خود نشان دهد. او گفت احتمال دارد ترکیه مرزهای خود را به روی مهاجران به مقصد اروپا باز کند؛ مسئله‌ای که در صورت تحقق، می‌توان اروپا را با مشکلات جدی از جمله افزایش عملیات تروریستی مواجهه کند.

قرار است پوتین و اردوغان طی روزهای آینده در مورد ادلب سوریه از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان