arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

استانداری: هموطنان تا اطلاع ثانوی به گیلان سفر نکنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط برای مسافرت مناسب نیست و هموطنان تا اطلاع بعدی از سفرهای غیرضروری به این استان پرهیز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی اوسط اکبری مقدم عصر جمعه در بازدید از طرح تب سنجی مسافران گیلان در گردنه حیران آستارا اظهار کرد: مسافران گیلان از دو سوی شمال و جنوب این استان در شهرستان های چابکسر و آستارا تب سنجی می شوند و سفر هموطنان، خطر شیوع کرونا را در گیلان تشدید می کند.

وی بیان کرد: گیلانی ها مهمان نواز هستند اما اقدامات پیشگیرانه جهت صیانت از سلامت عمومی لازم است تا برای کنترل بیماری کرونا با آرامش کامل و برنامه ریزی خوب، گام های مثبت برداشته شود.

وی ادامه داد: ستاد گشت دستگاه های اجرایی گیلان برای پیشگیری از بیماری کرونا متشکل از جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه و فوریت های پزشکی فعال شده است.

اکبری مقدم گفت: از ظرفیت دستگاه های اجرایی و نظامی استان به منظور پیشگیری از کرونا استفاده می شود و شهرداری ها، دهیاری ها و سایر دستگاه ها و سازمان ها در اعلام هشدارها و توصیه های بهداشتی پیشگام شوند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

آمار مبتلایان به کرونا در گیلان ۱۷ نفر و شمار فوتی ها سه نفر اعلام شده است و ۱۲ نفر بهبود یافته اند و ۲ نفر در بیمارستان بستری هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
یعنی چی این طور آماردهی
وزارت بهداشت از ۱۴۳ نفر مبتلای امروز ۲۵ نفر مربوط به گیلان می داند و ان وقت در این خبر امار مبتلایان گیلان ۱۷ نفر....!؟
نظرات بینندگان