arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

فتح الله زاده و استقلال؛ از چاله به چاه؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: شکست تلخ و نا امید کننده شاگردان فرهاد مجید برابر گل گهر سیرجان با خبر مایوس کننده دیگری همراه شد! انتخاب علی فتح الله زاده به عنوان سرپرست باشگاه شاید بخش عمده ای از هواداران سنتی این تیم را شادمان کند اما در حقیقت این تصمیم ، درد سر ساز خواهد بود.

استقلال که از زمان تصدی مسعود سلطانی فر به منصب وزارت رنگ آرامش را به خود ندیده است حالا باید کسی را در راس هرم مدیریت خود ببیند که ید طولایی در حاشیه سازی و جنجال آفرینی دارد. او زیاد مصاحبه می کند و وعده می دهد اما نهایتا ثمره ای برای استقلال نخواهد داشت. از اختلاف نظر فتح الله با مجیدی هم نمی توان به سادگی گذشت. این به معنای تمدید مشکلات آبی ها تا اطلاع ثانوی بوده و بازیکنان و کادر فنی جوان این تیم همچنان بدور از تمرکز کافی باید به مسیر سخت و دشوارشان ادامه دهند .
مدیران منتخب وزیر اگر چه با هزینه زیاد و جذب بازیکنان متعدد ظاهرا سعی در برافراشته نگهداشتن پرچم این تیم داشته اند اما تغییرات گسترده در ترکیب تیم و کوچ ستاره هایی که بیشتر از نیم فصل مهمان آبی ها نبوده اند عملا این تیم را از گردونه رقابت دور کرده است . استقلالی ها در همین فصل اخیر بارها و بارها از نداشتن زمین تمرین محروم بوده اند در حالی که اعضا هیات مدیره بر سر قدرت با هم سر و کله می زدند.

فتح الله که پس از قهر استراماچونی و تجمعات اعتراضی طرفداران استقلال با وعده آرام کردن آنها و شکستن صف اعتراضات هواداران خشمگین در برابر وزارت ورزش وارد هیات مدیره آبی ها شده بود حالا فرصت یافته تا یکبار دیگر مرد اول این باشگاه باشد. او گرچه ظاهرا بهتر از فتحی و خلیل زاده و ... است اما مشکل عمده استقلال فراتر از بحث مدیر عاملی ست. جایی که با گماردن مدیران قبلی و پر حاشیه امروز ، آبی ها را با چالش و سختی مواجه ساخته است.

پسران آبی در طول سه چهار فصل اخیر بر خلاف رقیب سنتی که حواشی و تغییرات کمتری داشته ، همواره درگیر ناکارآمدی مدیران خود بوده و هربار به روند موفقیت و نتیجه گیری رسیده اند از درون باشگاه دچار سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاری شده اند! کوچ دسته جمعی ستاره های این تیم در ابتدا یا میانه هر فصل باعث شده تا ترکیب این تیم مرتب تغییر کرده و هرگز به ثبات نرسد. تیم شفر در پایان لیگ هفدهم را در نظر بگیرید که چگونه توسط مدیران وقت قلع و قمع شده و با بیشترین تغییر پا به فصل بعد گذاشت. همین تیم اگرچه لیگ هجدهم را با نتایجی فجیع و دور از انتظار آغاز کرد اما وقتی روی دور برد افتاد به هیچ حریفی رحم نکرد و تا فاصله دو امتیازی از صدرنشین هم رسید اما پیرمرد آلمانی را هم به آن شکل زشت از استقلال بیرون کردند تا شانس قهرمانی به فصلی دیگر موکول گردد. استراماچونی با ترکیبی کاملا دگرگون نسبت به فصل پیش از روزهای آغازین و شکست هایی که انگار عادت آبی ها برای ابتدای فصل شده گذشت و تیم را به شرایط کاملا مطلوب رساند. او و جوانان پر انگیزه اش در مقطعی از فصل تصویری از یک تیم هماهنگ ، مقتدر و گلزن را به نمایش گذاشته و بعد از سالها تجربه صدر نشینی را به هواداران هدیه کردند. اما مدیران گماشته با او هم مهربان نبوده و فراری اش دادند تا یکبار دیگر استقلال در سیلاب هرج و مرج گرفتار شده و کمترین نشانه ای از یک تیم مدعی را نداشته باشد. مجیدی اگرچه در مرحله پلی آف آسیا ، با باز چینی ترکیب ایده آل استراماچونی نتایج درخشانی برابر الگویت و بخصوص الریان گرفت اما وقتی تصمیم به عبور از تفکرات مرد ایتالیایی گرفته و با ترکیب مورد نظر خود به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت به مشکل خورده و چیزی نمانده بود تا با شکست میدان را ترک کند! او البته در ادامه لیگ با مصدومیت های پی در پی ستاره هایش مواجه شده و بخصوص غیبت دیاباته به شدت برای او و تیمش زیان بار شد. او در فاصله ده هفته به پایان لیگ یازده امتیاز از صدر فاصله دارد و این می تواند به نوعی پایانی باشد بر آرزوهای بزرگی که تیم استراماچونی در دل هواداران زنده کرده بود.

با این تفاصیل آیا انتخاب دکتر شوالیه از چاله به چاه افتادن استقلال نیست ؟!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
تا عوض شدن وزیر وضعیت استقلال همین هست.
نظرات بینندگان