arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

متهمان واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد ۱۲ اسفند محاکمه می‌شوند

متهمان پرونده واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که ۱۰ کشته و ۲۲ مصدوم بر جای گذاشت، ۱۲ اسفند ماه در شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محاکمه می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متهمان پرونده واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که ۱۰ کشته و ۲۲ مصدوم بر جای گذاشت، ۱۲ اسفند ماه در شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محاکمه می‌شوند.

حسام نواب صفوی وکیل مدافع اولیای دم جان‌باختگان حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اعلام این خبر به ایرنا گفت: پیشتر تاریخ برگزاری جلسه رسیدگی به تجدیدنظرخواهی متهمان، سال آینده تعیین شده بود اما به تازگی طی ابلاغ جدیدی، صبح روز ۱۲ اسفند ماه برای برگزاری جلسه تجدیدنظر در شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر اعلام شده است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و پیمانکار در این پرونده علاوه بر پرداخت دیه به حبس محکوم شدند، افزود: متهمان به جای جلب رضایت خانواده‌های داغدیده و مصدومان این پرونده، شکایتی را علیه من و برخی رسانه‌ها مطرح کردند که این شکایت در نهایت منجر به صدور قرار منع تعقیب شد.

نواب صفوی گفت: رئیس واحد علوم و تحقیقات اگر بخواهد از حداقل حبسی که برای او تعیین شده فرار کند، شاکله قوه قضائیه بر هم می‌ریزد. در تجدیدنظر متهمان سعی می‌کنند با کسب رضایت یک یا دو نفر از خانواده‌های داغدیده یا مصدوم این حبس را تبدیل به جزای نقدی کنند اما باید توجه داشت که در این حادثه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۲ نفر نیز مصدوم شدند.

وی این پرونده را یکی از پرونده‌های مهم دوران ریاست آیت‌الله رئیسی بر قوه قضائیه خواند و افزود: توقع می‌رود دانشگاه رضایت موکلین را جلب کند و من با دانشگاه آزاد دعوایی ندارم و فقط در راستای حقوق دفاعی موکلانم، به طور کامل از حقوق آنها دفاع می‌کنم.

به گفته نواب صفوی، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در دادگاه بدوی به سه سال حبس محکوم شده که دو سال از آن تعلیق شده و پیمانکاران نیز سه سال حبس بدون تعلیق گرفتند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان